6 Декември, 2025

Холандски ултраси оскверниха фамозния площад "Испания" в Рим

Холандски ултраси оскверниха  фамозния площад "Испания" в Рим

Холандски ултраси на футболния тим "Фейенорд" нанесоха сериозни щети в центъра на Рим. Те придружаваха своя любим отбор за мача от Лига Европа с "Рома", завършил 1:1.

Вандализъм, нецивилизованост и варварщина – това е обобщението за случилото се в центъра на Рим, причинено от близо 500 пияни холандски фенове. Щетите са големи – изпочупени витрини, бутилки, всякакви предмети и бомбички, хвърлени по улиците, уриниране пред входни врати, осквернени паметници на културата.

Най-засегнат е известният в цял свят площад "Испания" с фамозния фонтан Ла Баркача на големия италиански скулптор Пиетро Бернини и неговия син Джан Лоренцо. Реставриран наскоро с частни средства от 200 000 евро, фонтанът стана прицел на нецивилизованото поведение на ултрасите и щетите все още се уточняват от експерти.

В сблъсъците със силите на реда бяха ранени 13 полицаи, а задържаните холандци са 28. Очаква ги глоба от 45 000 евро на човек, за някои и забрана да идват в Италия.

За премиера Матео Ренци случилото се е варварщина и недопустимо. От холандското посолство признаха, че това е срам за тях и ще се предприемат необходимите наказания.

Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.