Преди 10,30 ч. местно време обаче не се очаква „Коста Конкордия“ да помръдне – дотогава инженерите единствено ще правят необходимото окабеляване и свръзки, с които след това 114000-тонният плавателен съд да бъде изтеглен.
Експертите са преценили първо да бъде изправен 300-метровия корпус на кораба, който тежи 114 хил. т. Той трябва да бъде закрепен върху бетонна платформа с размерите на футболно игрище.
В следващите месеци „Коста Конкордия“ изкуствено ще бъде приведен в плавателен режим и откаран до някое от италианските пристанища, за да бъде нарязан за скрап.
След като бъде изваден, корабът ще се превърне в старо желязо.
Това е най-голямата акция в историята на корабокрушенията. Ако тя се окаже успешна, ще намали наполовина загубите от инцидента, които според застрахователите може да надхвърлят един 1 млрд. евро.


Коментари (0)