6 Декември, 2025

Кристалина Георгиева във фокуса на американска медия - спряга я за шеф на ООН

Кристалина Георгиева във фокуса на американска медия - спряга я за шеф на ООН

Американското издание „Политико” публикува вчера обширен портрет на българския еврокомисар Кристалина Георгиева под заглавието „Главният оперативен директор на Европа”.

С текста се прави внушението ,че Георгиева може да се кандидатира за генерален секретар на ООН, след като в края на следващата година действащият шеф на световната организация Бан Ки Мун напусне поста.

Отсега в кулоарите на ООН се говори ,че следващият председател ще е представител на Източна Европа, но досега имена, освен това на Ирина Бокова, която е начело на ЮНЕСКО не са споменавани.

Шансовете на Кристалина Георгиева са в това ,че тя може да получи подкрепата на най-важните страни, от които зависи и избора- САЩ и Русия. Изданието припомня, че преди да влезе в Европейската комисия, комисарката бе в Световната банка и отговаряше за работата на тази институция с Русия.

Разбира се, конкуренцията ще бъде сериозна, като на първо място Георгиева ще трябва да се пребори със сънародничката си Ирина Бокова, освен това не се знае и каква ще е подкрепата за нея от страна на Брюксел, но вариант за отиването й в Ню Йорк има.

Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.