6 Декември, 2025

Никола Саркози набира скорост към президентския дворец

Никола Саркози набира скорост към президентския дворец

Расте популярността на бившия президент на Франция Никола Саркози, който тази седмица обяви, че отново ще се кандидатира за президент на изборите през 2017 г.

Според публикуваните днес резултати от допитване на института ТНС Софрес (TNS Sofres) Саркози се очертава като лидер сред останалите кандидати на предстоящите в Републиканската партия първични избори, предаде БГНЕС..

За Саркози на първия тур на вътрешно партийните избори са готови да дадат гласа си 34% от привържениците на либерал-консерваторите. Главният му конкурент – кметът на Бордо Ален Жупе, който дълго време бе начело в анкетите, за една седмица губи 3% от гласовете.

През ноември френските десни възнамеряват да проведат вътрешно партийни избори, за да определят най-силния кандидат за президентските избори. Засега участие в първичните избори са заявили 13 кандидати.

Първият тур на президентските избори във Франция ще е през април 2017. Освен Жупе и Саркози кандидатурата си официално обяви ръководителката на крайно десния Национален фронт Марин Льо Пен.

Колкото до сегашния президент Франсоа Оланд, той още не е съобщил намеренията си. Според френските наблюдатели това е само въпрос на време.

Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.