6 Декември, 2025

Нова жертва на Еверест заради опашката от алпинисти

Нова жертва на Еверест заради опашката от алпинисти

Британският алпинист Робин Фишър почина при слизане от връх Еверест (8848 м), съобщи в. "Гардиън".

От началото на пролетта на различни върхове в непалските Хималаи са загинали 18 души, в това число 8 на Еверест, отбелязва Ройтерс.  Седем алпинисти загинаха на Еверест за седмица заради задръстване 

44-годишният Фишър е загинал от изтощение заради твърде дълго изкачване и трудно слизане в т.нар. "зона на смъртта", известна с ниските нива на кислород, на височина 8600 м. Той бил придружаван от шерпи, които сменили кислородната му бутилка и му предложили вода, но не могли да го спасят.

Гарет Мадисън от американска планинарска фирма, която спонсорира алпинисти на Еверест заяви, че много от тях не са достатъчно подготвени и нямат нужната подкрепа за безопасно изкачване и слизане.
 
В. "Гардиън" отбеляза, че причина за смъртта на алпинистите в Хималаите са били тежките климатични условия и струпването на хора по пътя към даден връх и обратно, заради които алпинистите прекарват повече време от обичайното на твърде голяма височина, където има сериозен риск от смърт от сърдечна недостатъчност заради изтощение, недостиг на кислород и обезводняване.
Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.