25 Ноември, 2024

Нови шокиращи разкрития около изчезналия малайзийски самолет

Нови шокиращи разкрития около изчезналия малайзийски самолет

Изчезването на малайзийския самолет преди 12 дни продължава да бъде водеща тема за чуждестранния печат. Едва след 12 мъчителни дни наяве излезе нещо, което тайландските власти държаха досега в тайна, пише италианският в. "Кориере дела сера", цитиран от БТА.

 Тайландски военен радар е засягал в 1,28 ч. на 8 март /малайзийско време/ самолет, който е летял към Куала Лумпур. Две минути по-късно малайзийският боинг, който принципно трябваше да пътува от Куала Лумпур за Пекин изчезна, според официалните данни. Какъв е този втори самолет? Дали е бил изтребител? Дали е всъщност отклонения вече самолет на малайзийските авиолинии? Засега този въпрос остава без отговор. Банкок уточни, че досега не е споделила данните от радара, защото Малайзия не ги била поискала. Това е честно казано необяснимо поведение от страна както на Малайзия, така и на Тайланд, освен ако двете страни не са искали да скрият нещо, пишат журналистите на в. "Кориере дела сера" Гуидо Олимпио и Гуидо Сантевеки. 

Новите разкрития за неидентифициран самолет показват, че тази машина е отивала първо към Куала Лумпур и Малакския проток, преди да завие на север и да се насочи към Андаманско море, западно от Малайзия, посочва по темата в. "Фигаро". Този самолет е сменил няколко пъти посоката, а сигналът, който изпращал бил слаб и прекъсвал, но това не се е сторило подозрително на Тайланд, тъй като самолетът не се е движил в тайландското въздушно пространство и не е бил възприет за заплаха за сигурността на Тайланд, допълва вестникът.

 Втори нов аспект излиза наяве в последните часове. Той касае завоя на запад на малайзийския самолет. Според американски източници, цитирани от в. "Ню Йорк таймс" завоят е бил препрограмиран. Някой, който е познавал много добре командите на системата за управление на полета е въвел данните за смяната на курса. Ето защо сега вниманието се насочва и към самата системата за програмиране на полета. Промяната на курса чрез въвеждане на нови данни не е трудно за пилот или за човек, който имат опит с програмирането, посочва в. "Фигаро". Системата може да се препрограмира от мястото на първия и на втория пилот. Но в случая с полет МН370 изглежда трудно един и същи човек едновременно да препрограмира системата и да изключи системата за връзка със земята, както и системата за локализиране на самолета. Трябва да има двама души, за да свършат тази работа. Те трябва да са подготвени от известно време. Така че е имало или съучастничество между двамата пилоти или някой е заставил пилотите да действат така, или пък някой е извадил от играта пилотите и е поел контрола на самолета, посочва в. "Фигаро". 

Според в. "Ню Йорк таймс" обаче препрограмирането на полета е станало не ръчно, а автоматично чрез въвеждането на компютърен код. Военните радари в Азия са прекалено силни, за да пропуснат преминаването на такъв самолет, посочва в. "Ню Йорк таймс", цитирайки американски експерти, които визират системата от военни радари в Китай, Индия, Пакистан и Афганистан. Тези оценки се появиха в отговор на предположения, че самолетът може да е преминал някъде, без да бъде идентифициран.

 Западни издания публикуват и нови версии за изчезването. Все по-голяма вероятност набира сценарият, че малайзийският самолет е бил свален с ракета, след като се е озовал в ръцете на въздушни пирати, готови да го разбият върху азиатски мегаполис. Откъде е изстреляна ракетата, засега никой не смее да прави хипотези, посочва в. "Кориере дела сера". Според психоложката от Париж Ребека Дювилие малайзийският самолет е станал просто жертва на криза на амок /внезапна проява лудост/ на пилотите, пише в. "Фигаро".

Сподели:

Франция: Без червени линии в подкрепата за Украйна

"Всеки път, когато руската армия напредва с един квадратен километър, заплахата се приближава с един квадратен километър към Европа“

Сиярто в Истанбул: Унгария няма да остане без газ благодарение на Турски поток

Споразумението за транзит на природен газ през Украйна изтича през следващата година

СДСМ избра ново ръководство, има нов зам.-председател - Фани Пановска

"Поражението на изборите не е краят, а ново начало за партията"