В хода на кампанията за дезинформация по време на президентските избори в САЩ през 2016 година, Русия е създавала междурасово напрежение в страната, от което да се възползва. Това става ясно от доклада "Положението на чернокожите в Америка" на правозащитната организация National Urban League, цитиран от Voice of America.
Докладът отделя особено внимание на руската намеса, като разкрива мащабната кампания на "Агенцията за интернет-изследвания", свързана с приближения на Путин и наричан "готвача на Путин" руски милиардер Евгений Пригожин.
Използвани са хиляди акаунта във Facebook, Туитър и на други платформи. Един такъв акаунт в Туитър, @WokeLuisa, е събрал 50 хиляди последователи, а постовете му са цитирани в десетки известни медии.
Авторът на акаунта се старае да убеди чернокожите избиратели да не гласуват, за да се осигури победа на републиканците, докато други, поддържани от Русия профили прокарват идеите на белия екстремизъм.
"Това са били целенасочени, фокусирани усилия. Те специално са "наливали масло в огъня" на расовото напрежение", се казва в текста.
Преглед: Faktor.bg


Коментари (0)