6 Декември, 2025

Русия може да изпадне в пълномащабна икономическа криза през 2015 г.

Русия може да изпадне в пълномащабна икономическа криза през 2015 г.

"Русия може да изпадне в пълна икономическа криза през 2015 г., а БВП на страната да падне до 4,2%", заяви на пресконференция в Москва ръководителят на Комитета за граждански инициативи и бивш министър на финансите Алексей Кудрин.

"Инфлацията в Русия през 2015 г. може да достигне 12-15%. Следващата година ние се движим в посока двуцифрена инфлация", коментира Кудрин, цитиран от ТАСС.

Според него, ако цената на петрола през 2015 г. бъде около 80 долара за барел, спадът на икономиката ще бъде 2%, а ако цените на петрола остават на 60 долара, спадът може да достигне 4%.

Кудрин очаква също да се намали вноса с 40% през следващата година.

"Отрицателното въздействие на санкциите върху руската икономика е не по-малко страшно от спада на цените на петрола и отслабването на рублата", заяви Кудрин.

Според него, санкциите значително влошават инвестиционния климат в страната с оглед на високия дял на чуждестранни заеми.

"Ние сме на тенденцията на влошаване на условията за инвестиции," - каза Кудрин.

Като цяло, според Кудрин, ситуацията с рублата е вече под контрол, и се очаква известно стабилизиране през първото тримесечие на 2015.

Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.