"Руският пазар вече не е това, което беше – рублата се срива, а руснаците пазаруват все по-рядко и по-малко. Големите германски фирми, активни на руския пазар, разчитат тревожните знаци и бият отбой. Много германски фирми доскоро смятаха руския пазар за многообещаващ. Но финансовото положение, в което се намира Русия в момента, не е добро, което се пренася автоматично и върху инвеститорите, производителите и търговците на дребно. Всички те се надяваха, че потребителският бум в Русия ще продължи", съобщава "Дойче веле".
След 12 години "Медиа Маркт" се изтегля от Русия. Концернът вече договаря продажбата на филиалите си в Русия на руския конкурент "М.Видео". Още преди продажбата германците закриха напоследък шест свои филиала в Русия. Като причина за решението си те посочиха слабата рубла и спадащите приходи на руския пазар.
Германският търговски гигант "Ото Груп" напуска руския пазар частично. През април концернът обяви, че през лятото ще закрие два от руските си онлайн магазини: otto.ru, който е на пазара от 2006 г., и quelle.ru, придобит през 2009 година. Закрива се съответно и каталожната търговия на "Ото" и "Квеле", чиито каталози бяха легендарни в Русия още по съветско време.
Русия вече не е приоритет за "Адидас" и производителят на спортни стоки ще намали присъствието си на руския пазар. Решението е взето още през 2014 г., когато, след спада на рублата и на покупателната способност на руснаците, концернът радикално коригира много оптимистичните си очаквания спрямо руския пазар.


Коментари (0)