6 Декември, 2025

Юнкер: Ако Шенген не излезе от комата, еврото ще се срине

Юнкер: Ако Шенген не излезе от комата, еврото ще се срине

"Шенген е в "кома". Еврото ще се срине без Шенген". Това заяви председателят на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер на сесия за отбелязване на терористичните атаки в Париж, цитиран от електронното издание на британския "Телеграф".

В отговор на отправени към ЕК обвинения, че "Шенген е гарантирал свободно придвижване на джихада", Юнкер призова: "Моля, не смесвайте нещата! Не бива да се възползваме по такъв абсурден начин от трагичните събития! Трябва да запазим замисъла на Шенген", заяви председателят на ЕК.

Той обаче призна: "Да, шенгенската система отчасти е в кома. Но тези, които вярват в Европа, в нейните ценности, принципи и свободи, трябва да се опитат да вдъхнат нов живот на Шенген. Ако духът напусне сърцата ни, ще загубим много повече от Шенген", предупреди Юнкер.

Според него има жизненоважна връзка между свободното придвижване в шенгенското пространство и съществуването на единна валута в Европейския съюз. "Единната валута не съществува, ако Шенген се провали. Това не е неутрална концепция, не е банално. Това е един от стълбовете на изграждането на Обединена Европа", категоричен е председателят на ЕК.

Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.