6 Декември, 2025

Задача №1 пред новата Европейска комисия: икономическите предизвикателства

Задача №1 пред новата Европейска комисия: икономическите предизвикателства

Икономическите предизвикателства се очертават като най-важната задача пред новата Европейска комисия, оглавявана от Жан-Клод Юнкер, пише в свой анализ "Франс прес". Ще трябва спешно да се търсят мерки за икономическо съживяване, борба срещу безработицата, план за инвестиции, както и придържане към строгите бюджетни правила. Шефът на новата комисия обяви, че съживяването на икономиката и увеличаването на заетостта са най-големите приоритети.

Проблемите, с които новата Еврокомисия трябва да се справя, не са малко - от кризата в Украйна до търговските преговори със САЩ. Задълбоченият анализ на бюджетите трябва да бъде направен до средата на ноември преди заседанието на еврозоната, посветено на този проблем, което ще се проведе в края на месеца.

Още във вторник Пиер Московиси, който отговаря за икономическите въпроси, ще трябва да представи новите икономически прогнози на Европейската комисия и да констатира слабостта на икономиката в еврозоната. Комисията не изключи да поиска допълнителни мерки за намаляване на дефицитите на някои страни, заплашвайки дори да наложи глоби, ако правилата не се спазват.

Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.