6 Декември, 2025

Зоран Заев: Македония и България ще подпишат 10 нови договора

Зоран Заев: Македония и България ще подпишат 10 нови договора

Зоран Заев

Подписването на договора за добросъседство и сътрудничество между Македония и България е сериозна крачка на лидерство, защото лидерите взимат решения тогава, когато е трудно, заяви днес македонският премиер Зоран Заев в Струмица, на проява, организирана от Института за политика от София, предаде агенция МИА.

Въпросът е има ли достатъчно смелост, ясна визия и перспектива за взимането на решение. И в Македония, и в България договорът търпи сериозни критики, но ние, като премиери на двете държави, вярваме, че по-големи и по-значителни са придобивките, които ще имат държавите и гражданите, каза Заев.

Той подчерта, че на съвместното заседание на правителствата на Македония и България, което ще се състои на 23 ноември в Струмица, въз основа Договора за сътрудничество ще бъдат подписани още десет нови договора.

Определени неща в договора заслужават дебати и така трябва да бъде, защото дебатите и критиките са нещо добро за нас, политиците. Засега обаче виждам само придобивки от договора. Пред нас е енергийното свързване с България чрез газопровода и използването на български газ, полза от който ще имат двете икономики, каза Заев.
Сподели:

Коментари (0)

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

ЕС променя подхода си към изграждането на енергийната мрежа на общността

До края на 2025 г. Европейската комисия ще представи своя план за подобряване на съвместимостта на енергийните мрежи на страните от Европейския съюз.

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

За Турция разоръжаването на "Хамас" не е основен приоритет

По-рано терористичната организация "Хамас" заяви, че няма да се разоръжи, макар че това е едно от условията на примирието.

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Мъск поиска ликвидацията на ЕС

Неговата платформа Х беше глобена от ЕК, тъй като нарушава закона за цифровите услуги на Европейския съюз (DSA) в области, свързани с осигуряването на прозрачност на рекламите и достъпа на изследователите до отворени данни и информация.