Българите са най-недоволни от жп транспорта в целия Европейски съюз, показва изследване на еврокомисията, което беше представено в Брюксел.
Според него жителите на Литва, Люксембург и Австрия са най-доволни от влаковете, а освен България сред много недоволните страни са още Хърватия и Румъния.
Ситуацията обаче трябва да се промени с приемането на нови жп-правила, които ще влязат в сила до 2020 г., съобщава БНТ.
Железопътните оператори от всички страни в Европейския съюз ще могат да работят в България след 2020 година, предвижда така нареченият четвърти законодателен пакет на ЕС, който беше приет на първо четене в комитета по транспорт и туризъм в ЕП.
До няколко дни текстовете ще бъдат внесени за гласуване и в пленарна зала. Новите правила в жп транспорта предвиждат четири основни промени - въвеждане на общи стандарти за този вид транспорт за целия ЕС, подкрепа на притежателите на жп инфраструктура, отваряне на вътрешните пазари и поддържане на висококвалифицирани кадри, обясни Костис Йерарис, докладчик към Европейския парламент по транспортните въпроси.
Железопътната мрежа в Евросъюза е над 215 00 километра, а компаниите, които оперират в сектора са 804. Заети са над половин милион души.
В момента в България само 1 оператор превозва пътници.
От ЕК очакват, че след 2020 г. ситуацията значително ще се промени в по-добра посока.
Още от Общество
Проф. Румяна Дечева: Има секции с избирателна активност по-висока, отколкото във времената на режима преди 1989 г.
Имаме много повече въпроси за изборите от онова, което КС може да разглежда, заяви експертът по изборни въпроси
Кънчо Стойчев: Борисов е най-подготвен, но в политиката има една граница - трябва да станеш от масата
Голяма част от работещите са назначени в общините. Тези хора са платен електорат, заяви социологът
Деян Кюранов: След пазарлъците за председател на НС ще се видят истинските намерения за правителство
Искат ново президентско служебно правителство и така до амина, заяви Кюранов