Изкривяването на системата е причина за провала на матурите, заяви в сутрешния блок на БНТ експертът Явор Джонев. Прилагат се неправилни, ненаучни педагогически практики. Насилието над децата да учат е неправилна педагогическа практика, смята той, като открои шест са причини за провала на учениците на матурите по математика.
Една от тях е делението на децата на талантливи и не, фокусирането върху съдържанието, а не върху разбирането, шаблонните форми на преподаване, бързането да се преподаде материала по график, а не да се усвои, насилието над учениците да учат, а не провокирането на желанието им към това и изкривяването, което тестовете предизвикват – да бъдат решени, а не да покажат знания.
Според акад. Петър Кендеров, лошите резултати на учениците се дължат на това, че те живеят в „чудовищно информиран свят”, а в училище са поставени в условия отпреди 150 години, които ги лишават от мотивация да учат и да показват знания. Промените в закона няма да решат тези проблеми, смята академикът, нужно е разбиране, че обучението отдавна е излязло извън училището, нужна е и мотивация децата да виждат ефекта от ученето.


Коментари (0)