Българска академия на науките (БАН) са залавя да нищи проблемите в българското образование, които станаха тревожни през последните години.
Още през тази година учените стартират нова инициатива, свързана с въвеждане на нов подход в училищното образование.
Експерти в таза област предлагат да се въведе така нареченият изследователски подход, който вече намира приложение в редица държави. Става въпрос за обучение, базирано на разучаване на проблеми и явления, като учениците участват в групови дискусии, провеждат експерименти, работят по хипотези и аргументират различни тези. Така се стига до самостоятелно откриване на факти и взаимовръзки като се стимулира самостоятелното мислене и способността да се анализира.
Според учените така ще се работи и по умението на децата за самостоятелно учене през целия живот. Така те ще имат по-гъвкаво и аналитично мислене и по-лесно ще променят своите умения спрямо нуждите на пазара и икономиката.
За БАН това се явява особено необходимо на фона на изнесените вчера от МОН резултати от българското участие в международното оценяване PISA.
Припомняме, вчера образователният министър оповести, че по тази система, оценяваща уменията за решаване на проблеми от житейски характер, българчетата се наредиха на 43 място, от 44 държави.
От БАН изразиха готовност да подпомогнат интегрирането на системата за изследователски подход в образованието чрез обучаване на учители, които да могат да го прилагат.
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца