"Естествено, че не е добър начин да се рекламира образованието със запалка". Това заяви пред БНР вицепремиерът Томислав Дончев, който коментира вчерашния скандал, свързан с поръчка по новата оперативна програма "Наука и образование", обявена от просветното министерство
Чрез поръчката министерството трябваше да рекламира своята дейност и предстоящите европроекти за 2 млн. лв. през следващите 4 години. Това трябваше да стане чрез брошури, значки, тениски, чадъри и други материали, които традиционно се поръчват за разгласяване при подобни случаи. Сред рекламните материали обаче имаше антистрес топки, запалки, стъргалки за лед за кола, портфейли и др. Вчера вицепрмиерката и просветна министър Меглена Кунева заяви, че тази поръчка е направена без нейно знание и я спря.
"Бих препоръчал на министъра на образованието Меглена Кунева да следи за спазването на закона и да бъде особено внимателна със средствата за рекламата на европейските програми, защото обществото е особено чувствително", посочи още Дончев.
Той изтъкна, че не е добра практика министър да спира поръчки по подобен начин. Дончев обаче бил убеден от Кунева, че това е най-добрия вариант докато програмата заработи.
"Убеден съм, че експертите в Министерството на образованието и науката са спазили всички правила", добави в заключение Томислав Дончев.
След като по-рано днес българската еврокомисарка Кристалина Георгиева обяви, че няма да е кандидатът на ГЕРБ за президент на предстоящите през ноември избори, и Томислав Дончев също заяви, че няма да се кандидатира за държавен глава.
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца