Телефонните измамници ползват нова схема. Те злоупотребяват с името на ЧЕЗ, разкриха клиенти на дружеството. Мошениците са се обадили по телефона на жителка от София. Те са представили за служители на ЧЕЗ и след кратък разговор, в който показали, че знаят адреса й и други лични данни, я уведомили, че синът й е претърпял токов удар. Жената обаче се усъмнила и те прекратили разговора.
"Невъзможно е служители на ЧЕЗ да се обаждат с информация за пострадал човек. Очевидно е, че става дума за опит за измама. Използвам случая, за да подчертая, че по никакъв начин, по никакъв повод, служители на ЧЕЗ не събират пари на при посещение на абонат. Разплащания се извършват единствено на определените за това места - в пощенските клонове, в касите на Easy Pay и Fast Pay, e-Pay и по банков път", обясни директорът "Обслужване на клиенти" в ЧЕЗ България Димчо Станев, цитиран от пресцентъра на Дружеството.
От ЧЕЗ призовават при съмнение за злоупотреби, корупционни практики и други нередности, в които се злоупотребява с името на компанията, да се подават сигнали в МВР. Всеки служител на ЧЕЗ е длъжен при поискване да се легитимира със своята служебна карта, която съдържа трите имена, длъжността и снимка. На гърба й има телефонен номер, на който клиентите могат да проверят самоличността на служителя. При отказ да се предостави картата, потребителят има право да поиска съдействие от полицията. С цел по-голяма сигурност на личните данни и защита от възможни измами компанията съветва клиентите да използват електронна фактура. Тя е по-сигурен, по-удобен и по-защитен вариант на хартиения носител, от който злонамерени лица биха могли да събират лични данни
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца