От 21-ви януари тази година затъмняването на задните и странични стъкла на автомобилите е забранено. Това гласят реформите в Закона за Движение на Пътя, които бяха обнародвани преди месец. Влизайки в сила обаче, чл. 43 обхваща всяка втора кола на пътя. Той гласи, че задните и странични стъкла на всички МПС – та трябва да имат минимум 70 % пропускливост. В момента на предните тя е 75%, което означава, че задните трябва да бъдат почти изцяло като тях. Промяната важи и за всички рекламни стикери, брандиране и дори детски щори. Недоволни шофьори от превенцията срещу пътни произшествия обаче припомнят, че смяната на стъкла, дори и на един евтин автомобил, започва от 400 лв.
Според тях, новото правило е пълно с противоречия. Всяка втора кола е със затъмнени стъкла , и то надвишаващи в пъти, обявените в новия закон 70%. Новите автобуси на столичния градски транспорт , например, са със затъмнени странични и задни стъкла на почти 90%. Рекламните и фирмени коли също няма да имат право да брандират стъклата на автомобилите си.
Председателят на Транспортната комисия в парламента Настимир Ананиев обясни в "Часът на Милен Цветков", че мярката се налага, за да се придържаме към международните стандарти. В същото време обаче, няма нито една европейска страна, в която това правило да важи и за задните и странични стъкла на автомобила. Според него промяната не обхваща фабрично затъмнените автомобили, а само тези, които имат допълнително поставено фолио. Тук се появява и друг парадокс – няма фабрично затъмнен автомобил, който да не нарушава обявените от Ананиев 70%. Полицаи от КАТ обаче се питат, как да разберат, че затъмнението е фабрично, а не допълнително?
От пресцентъра на Реформаторския блок обясниха, че предложението за промяна в Закона за движение по пътищата не е с вносител председателя на Транспортната комисия Настимир Ананиев, а е направено от близо 60 народни представатели, преобладавщо от ГЕРБ, но и от други парламентарни сили.
До 21.01.2017г. може да карате и със задно панорамно затъмнено стъкло, след това не.По сведения на представители на автомобилните компании в България, няма заводски затъмнени автомобили, а само поръчкови, но те не носят отговорност при регистрацията на автомобила.
В крайна сметка обаче не е ясно до каква степен мярката, която лансират депутатите, ще разреши проблемите по пътищата. Въпреки драконовските мерки, които парламентът прие за шофьорите, които карат самоубийствено по пътищата, две жени пострадаха след гонка на столичния околовръстен път. Вместо от КАТ да гонят сборищата на тунинговани коли, които си чукват срещи на централни софийски бензиностанции, ще трябва да се заемат със задача, която изглежда напълно неизпълнима, имайки предвид многобройните коли, които са облепени с рекламни стикери.
Още от Улицата
Боршош: Терзиев да спре протеста пред Народния театър
По думите му биячите от столичния мол са били хванати за един ден, а задържани за боя и ескалацията на протеста пред театъра преди три седмици, все още няма
Ново свлачище на пътя Мездра-Ботевград: Кой ще плаща за това - данъкоплатците...
Как и защо се е наложило да се строи “Ребърково” - да кажат тези, които са го измислили, призовава народният представител от ГЕРБ
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним