Съветът за електронни медии (СЕМ) апелира да бъдат ограничени по време на вечеря натуралистичните реклами, в които се представят физиологични дейности, съобщиха от регулатора.
СЕМ е обсъдил психологическото въздействие върху аудиторията на телевизионни реклами на продукти, предназначени за решаването на физиологични и хигиенни проблеми, като дамски превръзки, почистващи препарати, лекарствени средства срещу гъбички, цистит, простатит, пърхот, диария, хемороиди и др.
Повод за обсъждането са множеството писма, сигнали и жалби от зрители, които възразяват остро срещу медийното планиране на тези реклами във време, в което българското семейство традиционно се храни.
Според СЕМ едва ли е от полза за рекламния бранш, ако посланията им създават дискомфорт и се разминават със стереотипите и очакванията на аудиторията. В този смисъл потребителите на телевизионно съдържание се нуждаят от допълнителна защита, но тя не може да дойде по пътя на регулацията, тъй като не е предвидена в Закона за радиото и телевизията, а само по пътя на саморегулацията, посочват от СЕМ.
Уверени сме в общото ни желание – и с доставчиците на медийни услуги, и с Националния съвет по саморегулация – да обитаваме един по-красив и по-етичен екранен свят, заявяват от СЕМ.
Напиши коментар
Напиши коментар
Запалиха светлините на коледната елха в Тетевен
- 6 Декември, 2025
Тържествена програма постави началото на Коледните и Новогодишни празници в града
Рибен фест! Министерството на земеделието "ни уреди" с африкански сом за Никулден
- 5 Декември, 2025
"Предлагат се и "единствените по рода си животворни перли – силноалкална среда, която бори киселината в нашия организъм“, научаваме от продавачите
Бил Гейтс: Съкращаването на помощта доведе до трагичен ръст на детската смъртност
- 5 Декември, 2025
Намаленията означават, че броят на децата, които умират преди да навършат 5 години, се очаква да се увеличи до 4,8 милиона тази година, което е с 200 000 повече от 2024 г., според годишния доклад Goalkeepers на Фондацията „Гейтс“


Коментари (0)