От декларациите й до Сметната палата за 2012 и 2011 г. става ясно, че само за година и един-два месеца влоговете й са се увеличили с над 50 хил. лв. от заплата и лихви.
В декларацията от 2011 г., Харитонова е посочила 162 659 лв. банкови влогове. Според документа те са натрупани от заплата. Допълнително там тя е уточнила, че има вземания от 12 хил. лв. На практика това са доходи от 2010 г. Именно в края на тази година Харитонова става член на енергийния регулатор. Оттогава до 15 май 2012 г. тя остава на този пост, след което е повишена в зам.-министър. Така става очевидно, че основната част от повишението на влоговете й от 50 хил. лв. е натрупана, докато е била в ДКЕВР.
Според "168 часа" заплатите на членовете на комисията са около 4 хил. лв. - три средномесечни заплати в енергийния сектор.
Сега Харитонова отново е в ДКЕВР и трябва да изкара мандата на предишния председател до есента на 2014 година.
Самата Харитонова преди да стане комисар, е била шеф на дирекция в НЕК. Може би затова през 2011 г. тя посочва, че има 34 682 лв. доход извън заеманата длъжност. От пресслужбата на ДКЕВР потвърдиха, че сумата е получена преди Харитонова да стане член на комисията. На въпрос толкова ли са високи заплатите в НЕК, че за 10 месеца се получават над 34 хил. лв., оттам не дадоха подробности.
Новата шефка на ДКЕВР е електроинженер. Специализирала е в Световната банка и в редица западни университети.
Нейната колежка - комисар Милена Миланова, е посочила пред Сметната палата, че е получила 47 702 лв. през 2010 г. Сумата е в параграфа за доходи извън заеманата длъжност. От пресслужбата на комисията казаха, че парите са платени, преди юристката да поеме поста в ДКЕВР. На въпрос на "168 часа" толкова ли са високи заплатите в ДАНС, че за десетина месеца сумата е над 47 хил. лв., оттам не дадоха подробности.
Още от Улицата
Боршош: Терзиев да спре протеста пред Народния театър
По думите му биячите от столичния мол са били хванати за един ден, а задържани за боя и ескалацията на протеста пред театъра преди три седмици, все още няма
Ново свлачище на пътя Мездра-Ботевград: Кой ще плаща за това - данъкоплатците...
Как и защо се е наложило да се строи “Ребърково” - да кажат тези, които са го измислили, призовава народният представител от ГЕРБ
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним