Новите влакове, които ще се движат по третия лъч на метрото, ще са от ново поколение. Мотрисите ще имат техническата възможност да се движат напълно автоматично без машинисти, обясни пред „Труд“ изпълнителният директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев.
Към момента метровлакчетата у нас са с второ ниво на автоматизация, което позволява машинистът да пуска и да спира влакчето. Новите мотриси, които ще се въведат в експлоатация през 2019 г., ще са с трето ниво. При него водачът е с по-ограничени функции и може да се намесва в екстремни ситуации. То позволява обаче и добавянето на софтуер, с който движението на влакчетата ще стане напълно автоматично, без машинист.
„Такъв софтуер ще въведем и ние. Първоначално обаче ще оставим машинисти да управляват мотрисите“, обясни Братоев.
С третия метролъч ще се изгради и нова комуникационна система, която да координира подземните железници. Тя ще представлява вид джипиес, който отчита къде се намира влакчето с до 1 метър точност и изпраща радиосигнал към централната система. В момента това наблюдение се извършва чрез т.нар. блокови участъци. В тях има камери, които показват, когато мотрисата влиза в метростанцията и излиза от нея.
По новите спирки ще има и стъклени прегради. Те ще са високи около метър и половина и ще се отварят на определени места само когато влакчето спира на станцията.
Още от Улицата
Боршош: Терзиев да спре протеста пред Народния театър
По думите му биячите от столичния мол са били хванати за един ден, а задържани за боя и ескалацията на протеста пред театъра преди три седмици, все още няма
Ново свлачище на пътя Мездра-Ботевград: Кой ще плаща за това - данъкоплатците...
Как и защо се е наложило да се строи “Ребърково” - да кажат тези, които са го измислили, призовава народният представител от ГЕРБ
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним