На този фон от Комисията за защита на потребителите предупредиха, че очакват нереални промоции и заблуждаващи реклами по време на голямото харчене за празниците.
Преди голямото Коледно пазаруване от Комисията за защита на потребителите отчитат, че най-често клиентите в големите търговски обекти са подмамвани с шумно рекламирани намаления. При влизане в обекта обаче се оказва, че подобно намаление няма или че стока с обявена много ниска цена също я няма.
При големите покупки най-често проблеми има с техниката и детските играчки. Затова експертите съветват да бъдем особено внимателни с тези стоки.
Предпразнично търговците хитруват, като често вдигат цената. След това рязко я намаляват, за да обявят и голям процент поевтиняване:
„По-големите търговци имат по - голям ресурс да измислят хитринки, с които да излъжат потребителя", посочи Димитър Маргаритов от КЗП.
В малко квартално магазинче за бельо твърдят, че не могат да си позволят хитруване. Оборотът така или иначе скачал с 50% за празниците.
В туризма също не сме застраховани от неприятни предпразнични изненади. Туроператорите сменяли цени преди пътуването, уж заради промени във валутните курсове или в цените на горивата:
Проверките преди студентския празник вече отчитат, че агенциите не дават информация за мястото за настаняване и неговата категория.
От комисията обещават разкриване на специални приемни в зимните курорти Боровец, Банско и Пампорово, за да намалеят злоупотребите на търговците в тях. Предстоят и проверки на ски пистите.
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца