В момента положението е тежко, изпаднали сме в транспортна криза. Това каза Васил Николов, председател на Инициативен комитет за подобряване качеството на обществения транспорт на жителите на столичните с. Владая и кв. Княжево. Хората от години нямат друга алтернатива за транспорт освен автобус до Владя по линия 59. Те казват, че това са стари автобуси, постоянно аварират с много разреден график.
Другото им искане е възстановяване на автобусна линия 58, която според тях е спряна от 2010 г. Наскоро била закрита и маршрутна линия номер 22. Хората предлагат да се съкрати нейният маршрут, за да искат фирмите отново да я поемат и да заработят по нея. Друго искане е за удължаване на велоалеята от Горнобански път до Владая, за която има идеен проект. Хората искат и удължаването на трамваен маршрут 5 от Княжево до Владая. Те твърдят, че има инженерно становище, че това е възможно. Искат да се нормализира и графикът, по който се движат превозните средства на градския транспорт. От седмица жителите на Княжево и Владая са започнали събирането на подписка, а вече в нея са се разписали над 1500 души.
Подписи ще събират до началото на септември. Предложенията ще бъдат внесени в първото заседание на Столичния общински съвет. Ако не бъдат уважени исканията им хората се заканват, че ще затворят магистралата. „Има хиляди знайни и незнайни методи и похвати, и прийоми, но едно нещо, което можем да направим, което е на първо четене, е да затворим магистралата докато наистина не ни се чуят проблемите“, каза Евгени Бонев, цитиран от БГНЕС.
Той подчерта, че не може в една държава в XXI в. хора, които си плащат данъците в столична община да бъдат обречени на геноцид с така нареченото транспортно обслужване. “Ние също си плащаме по 1,60 билетчето, но не може ние да пътуваме като сардели, не може да ни лишат от алтернативен транспорт”, каза мъжът. Той посочи, че вечерно време например по час и 15 минути няма автобус. “Има и нещо друго - не може да правят съкращения и икономии от автобуси, автобусни линии, а същевременно администрацията се раздува. Ама знаете ли как се раздува в Градска мобилност.
Не може в една канцелария да има по пет – десет души и се чудят какво да правят. А не може ли да се погледне обратното - да се съкратят тази в администрацията, но да не страдат хората, да им се отпусне алтернативен транспорт. Това не е ли разхищение на пари”, попита той. „Това да излезем на магистралата е крайно решение, но ако трябва да го направим, ще го направим”, каза Любомир Каменски. Транспортът според тях е най-големият проблем във Владая и Княжево, защото на практика са откъснати от света. „София не свършва на Околовръстното и не може всички транспортни средства да са съсредоточени само до тази точка. София расте, а качеството на транспортната услуга се влошава в годините“, посочи председателят на инициативния комитет.
Още от Улицата
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним
София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради
Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи
Претърсват дома на Киро Японеца