В партия ГЕРБ съвсем изтрещяха само дни преди вота на 12 май. Борисов и Цветанов, които мислеха, че са се бетонирали в народната любов и доверие, сега виждат как харизмата им изтича като пясъчна река под краката им.
Кампанията на бившите управляващи е пълен провал, и то не само заради разкритията от тайните им разговори, а защото си въобразиха, че с надменност, много пари и лъскави плакати и брошури могат да купят народната любов. Човек остава с чувството, че червеният PR Азер Меликов сякаш по поръчка на Станишев се е впил като
кърлеж-провокатор
в ГЕРБ и руши мощно имиджа на партията и лидерите й. Изводът е ясен – срещу милионите хвърлени от бившите управляващи за рекламна кампания, ефектът е минимален и дори твърде отрицателен.
Вместо място за агитация, шатрите, които ГЕРБ разпъват всеки ден по площадите и улиците на българските градове, се превръщат в невралгични точки, където гражданите сипят открито гнева си. Само преди дни в подобна конфузна ситуация изпаднал бившият депутат Димитър Главчев. Докато раздавал рекламни материали от партийната шатра, разпъната на Витошка в София, се приближил младеж, взел плакат на Борисов и демонстративно и ритуално го скъсал на четири парчета. После хвърлил хартиените остатъци към същисаните гербери. Те гледали поразени реакцията на младия човек и даже не посмели да реагират.
Ако човек се вгледа в рекламните материали, които ГЕРБ раздават щедро на гражданите, ще установи доста черна символика, която прави негативен пиар на Борисов. Абсолютен гаф е снимката на бившия премиер, отпечатана на плакати и картички. Няма и помен от обичайно ведрия, самоироничен, закачлив и харизматичен израз на бате Бойко. Напротив пиарите му са го изтипосали досущ като
зловещ диктатор, който гледа по-лошо и от Цветанов
и сочи с пръст назидателно и предупредително! Веждите му са повдигнати, вместо усмивка, устните на партийния вожд са застинали, между тях се виждат зъбите му, а долната му челюст е изнесена пред горната и пунтира обратна захапка. Обикновено в такава поза човек застава когато е гневен, настървен и прелива от яд. Нормално е напоследък Борисов да изпада в подобни афектни състояния, но те да се ползват за рекламен PR е просто тъпо, звучи зловещо е и изключително лоша проява на вкус.
Каймакът в пиарската стратегия на герберите обаче са кибритите с различни размери. На тях е отпечатано логото на партията, номерът на бюлетината им, а фосфорът на клечките е оцветен в синьо. Изисква се много
простотия, наглост и бездушност,
съчетани в едно, за да използваш в годината на самоубийствените палежи кибрита като средство за политическа реклама. Този знак от ГЕРБ може да бъде разчетен единствено като мутренска подигравка към паметта на Пламен от Варна и още десетки други българи, които през последните месеци избраха самоубийството, като форма на протест и изход срещу проваленото диктаторско управление на Борисов и ГЕРБ. Да подаряваш кибрит на българите, които изживяха трагедията на самозапалващите се, е просто гавра с избирателите. Борисов, Цветанов и компания са толкова заслепени от самите себе си, че даже не могат да видят, че вместо да ги рекламират, пиарите им ги правят за смях.
Още от Хляб и пасти
Часът е 12 без пет - България е заплашена от евразийска диктатура
Франция даде важен урок на демократичните общества в криза - ако трябва да избираш между мошеник и фашист, избираш мошеника
Хиляда дни мъченичество. Хиляда дни героизъм
Предателствата над Украйна ще тежат на съвестта на няколко „световни лидери“, чиито имена историята едва ли ще запомни с нещо значимо
Избегнахме капана на Борисов, Пеевски и Възраждане
От партията на Костадинов искат да превърнат България в Беларус и са огромна заплаха за всичко, за което сме се борили