Затова всички казват, че рали "Дакар" е за най-смелите. Сред тях тази година ще бъдат и трима българи.
Двама от тях дебютираха с четириколки още преди две години - Тодор Христов и Петър Ценков. Сега Ценков ще участва при джиповете с "Опел Антара". Христов пък отново ще се пусне с АТВ, но този път ще бъде и капитан на отбора, който ще мери сили с най-силните офроудъри с всъдеходи в този спорт в т.нар. Кралски клас Т1, където са и всички заводски пилоти с милионни бюджети. Предизвикателството е прието и от един български политик - познатия на мнозина бизнесмен и любител на високите скорости Орлин Алексие. Той е още общински съветник от ГЕРБ и втори мандат шеф на финансовата комисия към Столичния общински съвет (СОС), вносител на лъскави лимузини, както и съсобственик на хитови клубове.
Истинският адреналин за Алексиев идва на рали в "Тунис", където за първи път управлява "опасан с тръби" джип за офроуд, пише 24 часа. Именно в пустинята миналата година в състезанието, което е част от световния шампионат, Алексиев се запалва по джиповете и "захвърля" четиколките. Друга причина да се влюби във всъдеходите е и тежката травма, която получава само след няколко надпревари с АТВ.
Борещият се за титлата в националния шампионат офроудър вече е в трескава подготовка за надпреварата в Южна Америка - най-голямото предизвикателство и мечта за хората "с бензин в кръвта". За целта бе купен истински боец - BMW X1 A2 Concept, който има вече два “Дакар”-а зад гърба си, като цялото "удоволствие" на тима на Алексиев и Христов ще струва около 300 000 лева, изцяло осигурени от спонсори.
Беемвето се стягаше до последно, защото даде проблеми на състезанието в Мароко. "Може и да е за добро, защото първо видяхме проблемите в Африка, а не чак на "Дакар", смята Христов. Сега всичко е наред с бавареца и той е натоварен на кораб във френския град Льо Хавър заедно с цялата поддържаща техника и пътува за Перу.
Предстоящият "Дакар" включва около 8000 състезателни километра и ще прекоси Аржентина, за да финишира в Чили на 20 януари.
Капитанът на отбора Тодор Христов, който ще участва за втори път с АТВ Yamaha, очаква тази година състезанието да бъде най-тежко в първите три дни, когато ще се редуват пясъци с високо изкачване и етап "без въздух" в Андите на над 4000 метра надморска височина.
След много тестове и състезания е променен първоначалният замисъл да се състезават в клас Т2 със сериен автомобил. BMW X1 A2 Concept е с шестцилиндров дизелов двигател с обем 3 литра, мощност 30 0 конски сили и 700 Нм въртящ момент, а купето е от карбонови сплави върху тръбна конструкция.
Въпреки могъщите фирмени отбори с милионни бюджети Христов смята, че Орлин Алексиев има сили да влезе в топ 30. "Той има голямо желание и хъс, които са подплатени от опит в моторните спортове. Орлин цял живот е практикувал екстремни спортове. Видях го как атакуваше пясъците в Мароко и съм убеден, че ако всичко е наред с автомобила ще влезе сред първите 30 в света в най-големия Кралски клас, който пък ще е огромен успех", смята Христов.
Иначе за участие са записани 180 екипажа при всъдеходите, като 150 от тях са в Кралския клас - конкуренцията ще е убийствена. 78 ще са камионите, около 200 мотористите и 35 са записани за участие с АТВ-та. Там огромни шансове да влезе в топ 10 има Христов. Той има проблеми с ръката, като два от пръстите му са безчувствени, но с физиотерапия до началото на януари се надява всичко да е наред.
Амбициозният отбор на Орлин Алексиев и Тодор Христов лети за Южна Америка веднага след Коледа, където до старта в Лима на 5 януари ще се подготвят за най-тежкото рали в света.
Още от Светът
Григор Димитров е номиниран за Спортсмен на годината в тениса
19-годишните таланти Якуб Меншик и Дзюнчън Шан са в битка за наградата Новобранец на годината.
Йозеф Блатер за ФИФА: Създадох чудовище
„Футболът стана супер продукт за телевизията, супер шоу"
Легендата Надал изигра последния мач в кариерата си
Той се надяваше да добави пети трофей в кариерата си от турнира за Купа "Дейвис", но не успя