Цвета Кирилова
По случая с договора „Булгаргаз - Боташ“ се разкрива мащабна картина, която надхвърля рамките на обикновена административна грешка.
Пред очите ни стои потенциален модел на целенасочено укриване на информация, заобикаляне на закона и нанасяне на потенциална финансова щета за държавата в милиарди левове.
Националните институции, включително Народното събрание, служебният министерски съвет, назначен с указ на Румен Радев и редица министерства, са се оказали въвлечени в поредица от действия и бездействия, които поставят сериозни въпроси за прозрачността, отговорността и защитата на българския национален интерес, националната, енергийната и икономическа сигурност.
Това не е просто обикновено административно нарушение - това е
потенциална зловеща злоупотреба с държавна власт
Аферата „Булгаргаз - Боташ“ е пример как държавата може да бъде подчинена на частни интереси без знанието на обществото.
Това е държавно ниво на злоупотреба, при което институциите са превърнати в потенциален инструмент за потулване, а не за контрол.
Целият модел показва намерение да се скрие истината, да се изолира парламентът и да се заобиколи Конституцията и законите на Републиката.
Това е съмнителна афера, която не просто нарушава правилата на обществения договор. Тя подкопава основите на държавността.
Задължения за милиарди са били създадени в тъмно, без министри да са видели съдържанието и същността на договор, но са го подписали. Това е класически пример за злоупотреба с националния интерес.
Това е потенциално една от най-големите институционални манипулации в последните години.
Това е не просто процедурен пропуск.
Това е потенциална злоупотреба с държавна власт, която застрашава доверието в институциите и поставя под риск икономическата стабилност на страната.
В българската правна и международна система няма такава конструкция като: „търговски договор, одобрен от МС, подписан от министър“.
- МС НЕ МОЖЕ да одобрява търговски договор. Това е нищожно.
- МС НЕ МОЖЕ да одобрява вече подписан международен договор. Това е нищожно.
- Министър НЕ МОЖЕ да подписва търговски договор. Това е нищожно.
- Директор НЕ МОЖЕ да подписва международно споразумение. Това е нищожно.
- ЕС НЕ МОЖЕ да бъде заобиколен. Нарушение на европейското право.
Следователно или целият акт е законово недействителен, или ако е законово действителен е необходимо:
•контрол от МС,
•контрол от ЕС,
•контрол от парламента,
•контрол от обществото,
•оценка на риска,
•мандат,
•процедура по ЗМДРБ.
Изопачената е процедурната логика:
1.Първо подписват.
2.После съгласуват.
3.После МС одобрява.
4.После твърдят, че е търговски договор.
5.После отказват информация.
6.После отново пишат несъответствия.
Какъв е правилният етикет за такова поведение?
Дали е злоупотреба с власт?
Дали е превишаване на компетентност?
Дали е заобикаляне на закона?
Дали е нарушение на европейското право?
Дали е скриване на международно споразумение?
Дали е незаконосъобразно административно действие?
Дали е съзнателна практика за непрозрачност?
Българите заслужават истината
Българите заслужават държава, в която законът стои над всичко.
Българите заслужават управление, което защитава националния интерес, а не го разпродава.
Аз ще продължа да настоявам за пълна прозрачност, разкриване на всички документи, отчетност за всяко действие и бездействие, и привличане на европейските институции там, където българските не могат да си свършат работата.
Борбата за истината тепърва започва.
България не е за продан.


Коментари (0)