Става въпрос за приемането на стоки, обявени с цени 10 пъти под реалната
Митниците са разкрили схема за избягване на мита и ДДС при внос на автомобили от трети страни, стана ясно днес.
Директорът на Агенция "Митници" Павел Тонев е разпоредил проверка на декларирането на автомобили от трети страни за периода от 1 януари 2019 г. до 1 юни 2021 г. във всички митнически учреждения, съобщиха от институцията. Поводът са установени случаи на допускане на внос от страна на териториална митническа дирекция "Южна морска" на луксозни леки автомобили, за които е констатирано, че са декларирани и приети силно занижени митнически стойности с цел избягване заплащането на мито и ДДС.
За да се оправдае приемането на митническа стойност до 10 пъти по-ниска от реалната на аукциони и търгове, в голяма част от случаите автомобилите са описани като "катастрофирали", "повредени", "дефектирали", "наводнени", "ударени от градушка", както и "с механични проблеми" и други, които не са видими и се доказват единствено с техническа експертиза.
Констатирани са случаи, в които при митническото оформяне е прилаган снимков материал на катастрофирали автомобили, но в хода на проверката е установено, че те не отговарят на реално представените пред митническите учреждения.
До настоящия момент в ТД "Южна морска" са установени 29 подобни случая, като по предварителни данни избегнатите мито и ДДС за тях са в размер над 220 000 лв.
Освен това на 5 юни тази година са задържаните три луксозни автомобила, описани по документи като катастрофирали. При проверката, извършена от подновения състав на митнически пункт "Пристанище Бургас Център", е установено, че по превозните средства няма никакви следи от катастрофи, а декларираните стойности не съответстват на състоянието им.
Възложената от шефа на митниците проверка ще приключи в началото на юли, а след това действия по случая ще бъдат предприети и от възстановената с новия устройствен правилник на институцията дирекция "Последващ контрол".
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг