Европейският производител на самолети Airbus обяви, че е получил 2094 поръчки за самолети миналата година, което е рекорд за групата. Авиокомпаниите се подготвят за по-нататъшен глобален растеж на пътниците и търсят по-икономични самолети. Компанията също така каза, че въпреки постоянните проблеми с веригата за доставки, е доставила 735 самолета на клиенти миналата година, надминавайки собствената си цел от 720 доставки. Новите поръчки разбиха предишния рекорд на Airbus от 2013 г. от 1503 самолета. Компанията продължава да жъне успеха на популярното си семейство A320 за по-кратки полети и A350 за маршрути на дълги разстояния.
"След пандемията от Ковид-19, първоначално очаквахме авиацията да се възстанови някъде през периода 2023-2025 г., но това, което видяхме през 2023 г., беше завръщане много по-рано от очакваното“, каза търговският директор Кристиан Шерер. Големи договори бяха сключени с авиокомпании, включително индийската нискотарифна IndiGo, която поръча 500 A320 – най-голямата поръчка за гражданска авиация в историята – както и Air India (250 самолета) и Turkish Airlines (230 самолета). „Никога не сме продавали толкова много A320 или A350 само за една година година", подчерта Шерер. Общото изоставане от поръчки на компанията възлиза на 8598 самолета в края на миналата година.
Airbus започна разработването на наследник на популярното семейство A320 за втората половина на 30-те години на миналия век и се стреми да пусне самолет, задвижван с водород - който няма да отделя CO2 - към 2035 г. Представянето изпревари това на американския му конкурент Boeing, който е изправен пред подновено изследване на новия си самолет 737 MAX след изплашване на самолет на Alaska Airlines миналата седмица, когато панел на фюзелажа се отдели по време на полет и принуди аварийно кацане. Boeing също отбеляза ръст на нетните поръчки миналата година до 1314 самолета, главно за 737 MAX, но също и за своите 787 за дълги разстояния. В края на миналата година общият обем на поръчките на компанията възлизаше на 8598 самолета. Airbus започна разработването на наследник на популярното семейство A320 за втората половина на 2030 г. и се стреми да пусне самолет, задвижван с водород - който няма да отделя CO2 - към 2035 г./БГНЕС


Коментари (0)