5 Декември, 2025

Starbucks на кръстопът: Печалбите се сриват с почти 50%, но веригата продължава да расте светкавично

Starbucks на кръстопът: Печалбите се сриват с почти 50%, но веригата продължава да расте светкавично

снимка: БГНЕС

Американската корпорация Starbucks, най-голямата верига кафенета в света, включително и в България, отчете драстичен спад в нетната си печалба през третото тримесечие на 2025 г., което се дължи на преорганизация и инвестиции, които временно натоварват финансите, оставайки ключов играч на световния пазар

Американската корпорация Starbucks, собственик на най-голямата верига кафенета в света с над 41 000 обекта, включително и в България, отчете значителен спад в нетната си печалба през третото тримесечие на фискалната 2025 година. Въпреки че приходите на компанията надминаха очакванията на анализаторите, нетната печалба падна рязко до 558,3 милиона долара, или 49 цента на акция, спрямо 1,055 милиарда долара (93 цента на акция) за същия период през предходната година.

Компанията обяснява този спад с едновременни фактори, свързани с инвестиции в преорганизация на бизнеса, с цел дългосрочно укрепване и оптимизиране на операциите. Приходите за тримесечието април–юни 2025 г. се увеличиха до 9,46 милиарда долара, спрямо 9,11 милиарда долара през същия период на 2024 г.

Според предварителни оценки на анализатори, анкетирани от FactSet, средната коригирана печалба е била очаквана да достигне 65 цента на акция при приходи от 9,29 милиарда долара, което показва, че компанията е надвишила прогнозите за оборот, но не и за рентабилност.

Глобалните продажби на Starbucks обаче отбелязаха спад от 2% на годишна база – по-голям от очаквания спад от 1,3%. Броят на покупките в магазините намаля с 3%, но средната стойност на покупките нарасна, което показва промени в потребителското поведение.

Регионално, продажбите в Северна Америка и САЩ спаднаха с 2%, докато в Китай отбелязаха ръст от 2% за година. В останалата част от света, включително Европа, продажбите останаха без промяна.

Въпреки предизвикателствата, компанията продължи агресивното си разрастване: през третото тримесечие броят на кафенетата по света се увеличи с 308 и достигна рекордните 41 097 обекта. От тях 17 230 са в САЩ, а 7 828 – в Китай, като двата най-важни пазара остават основен двигател за растежа.

Starbucks се стреми да адаптира бизнес модела си в условията на променящи се пазарни реалности, увеличавайки инвестициите в дигитални услуги, доставка и иновации в менюто. Все пак, наблюдатели посочват, че конкуренцията и промени в потребителските навици поставят под въпрос бъдещата стабилност на веригата.

Сподели:

Коментари (0)

САЩ глобиха компания, обвързана с руски олигарх

САЩ глобиха компания, обвързана с руски олигарх

Според OFAC, Gracetown е създадена през 2006 г., за да управлява 3 луксозни имота в Ню Йорк и Вашингтон, които Олег Дерипаска е закупил по същото време

Нови по-високи стандарти въвеждат банките при отпускане на кредити

Нови по-високи стандарти въвеждат банките при отпускане на кредити

През второто тримесечие се наблюдава затягане при фирмените, запазване без изменение при жилищните и разхлабване при потребителските кредити

Русия връща бартерната търговия: сигнал за дълбока валутна криза и икономическа изолация

Русия връща бартерната търговия: сигнал за дълбока валутна криза и икономическа изолация

Поради падащи нефтени приходи и ограничен достъп до международни плащания Кремъл въвежда официални правила за бартерна търговия - разменя зърно и лен за китайски автомобили. Как санкциите блокират плащанията и какво означава това за руската икономика в дългосрочен план?