25 Декември, 2025

Коя е причината за фаталното срутване на моста в Мериленд?

Коя е причината за фаталното срутване на моста в Мериленд?

Снимка: EPA/BGNES

Инцидентът накара Националния съвет за безопасност на транспорта да поиска спешни оценки на безопасността на 68 моста в 19 щата, включително емблематичните „Голдън Гейт“, „Чесапийк Бей“, Бруклинския мост и „Джордж Вашингтон“

Националният съвет за безопасност на транспорта ще проведе публично изслушване във вторник, за да определи вероятната причина за срутването на моста „Франсис Скот Кий“ в Балтимор през март 2024 г., ударен от товарния кораб „Дали“, при което загинаха шестима души, съобщи Ройтерс

Инцидентът накара съвета да поиска спешни оценки на безопасността на 68 моста в 19 щата, включително емблематични мостове като моста „Голдън Гейт“, моста „Чесапийк Бей“, Бруклинския мост и моста „Джордж Вашингтон“.

Прегледът се фокусира върху мостове, построени преди 1991 г. и посещавани от океански кораби, които не са преминали през оценки на уязвимостта.

Катастрофата на учебен кораб на мексиканския флот в Бруклинския мост през май също повдигна опасения относно рисковете за мостовете от плавателни съдове.

Един ключов въпрос е защо „Дали“ е губил електричество няколко пъти преди катастрофата в моста Кий, включително е претърпял прекъсване на електрозахранването по време на поддръжка в пристанището и малко преди катастрофата.

Прекъсвания на електрозахранването се случват в морето и NTSB обмисля нови препоръки за предотвратяване на катастрофални сблъсъци.

NTSB заяви, че миналата година товарният кораб „Дали“ е имал други прекъсвания, включително около четири минути преди катастрофата, когато електрическите прекъсвачи неочаквано са се изключили, причинявайки загуба на захранване на цялото бордово осветление и по-голямата част от оборудването, когато е бил на 1 км от моста.

Първоначално се очакваше мостът да струва между 1,7 и 1,9 милиарда долара и да бъде завършен до края на 2028 г. В понеделник държавни служители заявиха, че сега очакват мостът да струва между 4,3 и 5,2 милиарда долара и да бъде отворен за движение едва в края на 2030 г.

Те посочиха нова система за защита на кея и нов, по-дълъг и по-висок дизайн като причини за увеличените разходи. „Оставаме ангажирани с възможно най-безопасното, бързото и ефикасното възстановяване“, каза губернаторът на Мериленд Уес Мур, изразявайки разочарование от по-дългия график за възстановяване.

През септември министърът на транспорта на САЩ Шон Дъфи изрази загриженост относно цената на проекта.

През април 2024 г. ФБР започна наказателно разследване за срутването.

Превод: Faktor.bg

 

Сподели:

Коментари (0)

Русия отново отхвърли 20-те точки от последната версия на мирния план за Украйна, защото ....

Русия отново отхвърли 20-те точки от последната версия на мирния план за Украйна, защото ....

Според Александър Мережко, Руската федерация продължава упорито да повтаря исканията си, които означават капитулация на Украйна и дори нещо повече

Окупаторите инсценираха кървава Коледа в Херсон

Окупаторите инсценираха кървава Коледа в Херсон

По думите на кмета на града окупаторите са ударили Централния пазар в града, има пострадали, възникнал е пожар

Унижение за Путин на Коледа: Украйна e поела пълен контрол над Купянск

Унижение за Путин на Коледа: Украйна e поела пълен контрол над Купянск

Твърденията на руския диктатор, че Купянск вече е руски, бяха опровергани от самия Володимир Зеленски, който пък сподели, че се надява Путин да е умрял...