Празноти в закона не позволяват ефективна борба срещу туроператорите, които нарушават правилата за работа и извършват нелояна конкуренция. Това заяви по БНТ министърът на туризма Николина Ангелкова. Изявлението й беше по повод последният случай, при който фирма "Гъливер Травел" не плати нощувките на деца и трябваше спешно да се търсят варианти за тяхното настаняване в Испания.
"Още миналата година сме сезирали КЗП за недобра практика от тяхна страна - за неплащане към техни потребители, за неосъществяване на ваканции, на почивки и в момента тече процедура за установяване на административни нарушения. За съжаление в закона има празнота и не може временно да се спира дейността на такава фирма", допълни Ангелкова. Тя каза още, че министерството на туризма вече е иницирало поправки, които да позволят въвеждането на такива ограничения.
Тя отчете, че новата рекламна стратегия на България дава резултат и страната ни е избрана за най-атрактивна дестинация сред зрителите на "Дискавъри чанъл". Ангелкова смята, че заслуга за това имат клиповете, който се въртят по телевизионния канал. Тя посочи, че фокус на рекламите са целевите за България пазари.
Договори за реклама на стойност 52 милиона лева, с бенефициент Министерство на икономиката и туризма, са сключени по ОП "Регионално развитие" в периода 2007-2013 година, съобщи още Ангелкова. Тя уточни, че за телевизионна и печатна реклама и за анализи, от тях са изхарчени около 32 милиона лева.
В момента Министерството на туризма работи по 5 проекта за около 20 милиона лева. "Ние в момента правим реклама по паневропейските телевизии като този договор отново е със заварени параметри, но смятахме, че е изключително важно да се реализира. На около 5 милиона лева е неговата стойност", обобщи министърът на туризма.