България е изпратила молба до Европейската комисия с искане шофьорите, превозващи стоки, да имат възможност да прекарват редовните си седмични почивки в шофьорските кабини, предаде БНР.
Това е част от искането за продължаване на дерогациите според регламент на Комисията от 2006 г., който предвижда хармонизирането на някои разпоредби от социалното законодателство, свързани с автомобилния транспорт. Срокът на дерогациите бе от 19 март до 13 април. България иска тези мерки у нас да продължат до 31 май.
Според изключението, което се допуска от този регламент, дневните и намалените седмични почивки могат да се прекарват в кабината, ако превозното средство да разполага с подходящи условия за спане за всеки водач и е неподвижно.
Освен нововъведената дерогация, България моли да бъде продължен срокът и на трите, въведени през март - максималните часове за шофиране на ден да останат 11, а не 9; редовният седмичен период на почивка да е намален от 45 на 24 часа, при това без компенсация; минималните дневни почивки да са заменени с 45-минутен отдих на всеки 5 часа и половина.
Причина за подаването на молбата е извънредната ситуация заради пандемията от коронавируса.
Миналата седмица от Еврокомисията намекнаха, че ще отговорят положително на новите молби, както направиха и през март. Дерогациите важат само на територията на държавата, която е подала молба за тях.
Причина за подаването на молбата е извънредната ситуация заради пандемията от коронавируса
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг