Две фирми могат да източат останалото гориво в потъналия през 1921 година до Созопол американски параход „Мопанг“. Това каза в интервю за БНР областният управител на Бургас Вълчо Чолаков.
На вчерашното заседание на щаба е постигнато съгласие да се потърси помощта на единствените две фирми, които предоставят услуга по източване на гориво, което се намира на дълбочина: „В случая дълбочината е на 25-30 метра. Търси се съдействието на кораб, базиран във Варна, който изпомпва и събира повърхностен разлив. Още днес ще се договаря с тези две фирми. Корабът от Варна ще бъде на път всеки момент, въпреки че служителите от „Морска администрация“ увериха, че към настоящия момент няма спешна нужда да се вика този кораб от Варна, тъй като разливът е съвсем малък.“
Изграждането на ограждащото съоръжение към потъналия през 1921 година кораб, който изпуска мазут, е започнало още в петък, след като е получен сигнал от двама водолази за случващото се изтичане: „Вчера на организирания щаб по повод на аварията беше взето решение да се изгради допълнително второ съоръжение, за да се минимизират щетите. Към настоящия момент изграденото съоръжение е постигнало своята ефективност и към днешния момент няма разлив, нито екологична заплаха, нито заплаха за плажуващите на плажа. Самата авария е на около 4-5 км от плажа“.
Владимир Живков, геолог и водолаз, автор на книгата "Карта на потъналите кораби по българското крайбрежие на Черно море" заяви, че горивото от потъналите кораби е най-малката опасност: „Непрекъснато плават кораби, които изхвърлят масла и горива, понеже така е по-евтино, доколкото знам от големи капитани. Много хора, поради това че няма да има наказание, изхвърлят всичко в морето.“
"Опасни са корабите, които ежедневно се движат в Черно море", заяви още Владимир Живков.
Опасни са не потъналите кораби, а тези, които ежедневно се движат в Черно море, заяви геолог и водолаз
Фактор Фактор
Още от Улицата
Боршош: Терзиев да спре протеста пред Народния театър
По думите му биячите от столичния мол са били хванати за един ден, а задържани за боя и ескалацията на протеста пред театъра преди три седмици, все още няма
Ново свлачище на пътя Мездра-Ботевград: Кой ще плаща за това - данъкоплатците...
Как и защо се е наложило да се строи “Ребърково” - да кажат тези, които са го измислили, призовава народният представител от ГЕРБ
Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата
Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним