Системата позволява от компютър автоматично да се нареждат маршрутите на влаковете в този участък. Следят се трафикът, скоростта и авариите по мрежата.
Христо Иванов – системен администратор в Центъра за управление на трафика-Пловдивосочи: „Системите ни улесняват, че човешкият фактор е сведен до минимум. Всичко се извършва с компютър. Просто трябва да му се зададат правилните настройки и команди, които той да ги изпълни."
В участъка между Крумово и Свиленград за половин денонощие преминават над 40 влака. При евентуално закъснение данните постъпват директно в съответните гари по този маршрут.
„Всичко се изчислява – закъснение и след като се отчете закъсняване на влаковете по гарите има информационни табели, които на секундата показва текущото закъснение на влака", казва Иванов.
С новата система работят по двама души на смяна, които са преминали обучение. Електронният диспечер свежда човешките грешки до минимум. Предвижда се той да бъде въведен и по направлението Пловдив-Бургас.
Още от България
Бюлетините от 1777 секции ще бъдат преброени наново
За първи път Конституционният съд разпорежда проверка в такъв мащаб
Тома Биков: В историята на България има четири контрареволюции, последната се персонализира от Бойко Борисов
За него революциите в България винаги идват отвън, изненадващи са, променят целия политически ред и геополитическата ориентация на страната
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина
„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."