21 Юни, 2025

Безсилен Васил Терзиев: Когато няма средства, няма план Б...

Безсилен Васил Терзиев: Когато няма средства, няма план Б...

снимка: архив

Очаквам от тях не само искания, но и конкретика - как смятат да бъде постигнато това увеличение на заплатите им, без да пострадат други системи в града

Шести ден столицата е парализирана, а отговорът на властта звучи като цинична аритметика.

София вече шести ден е без наземен обществен транспорт. Стотици хиляди граждани се лутат между таксита, споделени превози и добра воля, докато автобуси, трамваи и тролеи стоят заключени в депата. А кметът на столицата Васил Терзиев, вместо да търси работещо решение, сякаш настоява, че липсата на средства автоматично оправдава липсата на отговорност.

„Когато няма средства, няма план Б“, заяви Терзиев с тон, който звучи повече като абдикация, отколкото като управленско послание. „Очаквам от тях не само искания, но и конкретика - как смятат да бъде постигнато това, без да пострадат други системи в града. За мен да кажеш, че си слязъл от 400 на 300 лв. не е отстъпка”, продължи със същата риторика столичният кмет.

Служителите на градския транспорт искат увеличение на заплатите. От първоначалното искане за 400 лв. допълнително, те са се съгласили на 300 – но кметът не вижда в това отстъпка. Вместо това настоява за „конкретика“ и „реалистичност“, но самият той не представя нито визия, нито спешен план за излизане от кризата.

„Да кажеш, че си слязъл от 400 на 300 лв. не е отстъпка“, каза Терзиев, очевидно разчитайки на одобрение за собствената си неотстъпчивост.

От думите му стана ясно, че дори и предложението за 100 лв. повишение в заплатите, плюс увеличение на бонусите, води до дефицит от 55 млн. лв. в транспортния бюджет – а без подкрепа от държавата, този сценарий изглежда „неприемлив“. Въпросът обаче остава: защо се стигна дотук и защо най-уязвимите в столицата плащат цената?

В опит да овладее недоволството, кметът увери, че зрелостните изпити ще се проведат нормално – с помощта на таксита и доброволци.

„Работи се тясно с МОН. Направен е план – на всички ще бъде помогнато да бъдат извозени. Включиха се таксита, доброволци. Няма да оставим децата да платят сметката за невъзможността ни да стигнем до консенсус" поясни Терзиев.

Но дори това признание разкрива безсилието на управлението: когато цяла система блокира, спасението идва от гражданите, а не от институциите.

След провала на разговорите между протестиращите и кмета Васил Терзиев в четвъртък, в 08.00 ч. тази сутрин представители на транспортните синдикати влязоха в сградата на Общината в очакване на преговори със столичния кмет. В 14:30 ч. Транспортната комисия на столицата ще разгледа проекта на икономическата рамка за транспорта в търсене на изход от кризата. 

Сподели:

Коментари (0)

Горещините отслабват, следобед са възможни кратки дъждове с гръмотевици

Горещините отслабват, следобед са възможни кратки дъждове с гръмотевици

В следобедните часове главно над югозападна България ще се развива купеста и купесто-дъждовна облачност и на места ще превали краткотраен дъжд с гръмотевици

Росен  Желязков към веригите: Не допускайте да ставате част от разпространението на спекулата

Росен  Желязков към веригите: Не допускайте да ставате част от разпространението на спекулата

Показахме, че политическата воля, когато е за добра кауза, постига своите успехи", заяви премиерът. Допълни, че същинската информационна кампания ще започне след 8-ми юли

Доц. Наум Кайчев: РСМ гледа към Титова Македония, не към своята евроинтеграция

Доц. Наум Кайчев: РСМ гледа към Титова Македония, не към своята евроинтеграция

„Парадоксалното е, че чуваме оценки, призиви за връщане към време 1946 г. Има едно преживяване на Титовото време, на Титова Македония като някакво своеобразно златно време на тази държавност, което е парадоксално."