Руската версия, че на борда на разбилия се вчера в Белгородска област военно-транспортен самолет Ил-76 е имало 65 украински военнопленници, съдържа редица несъответствия. Това заяви военно-политическият анализатор Олександър Коваленко.
Самолетът се разби в Белгородска област около 11:00 часа. Първото съобщение, което се появи в руското медийно пространство, беше, че самолетът е бил свален от руската ПВО. После акцентът мигновено се измести към украинските ПВО войски. Изображенията, появили се от мястото на самолетната катастрофа, не показват голям брой тела. Помните ли катастрофата с MH-17? Цялото поле беше осеяно с отломки и човешки тела. Дори значително по-малкият самолет на Пригожин – кадрите от мястото бяха с човешки останки.
Също така самолетът не е трябвало да кацне, а по-скоро е излетял от Белгород. Как можете да доведете военнопленници за размяна в Белгород, ако излитате оттам?
После руската пропагандаторка Маргарита Симонян се появи със списък с имената на украински военнопленници, загинали в самолетната катастрофа. Но този списък включваше имена на войници, които вече бяха разменени на 3 януари.
Освен това анализаторите от OSINT потвърдиха, че самолетът Ил-76, RA-78830, е летял за Русия през Египет, Саудитска Арабия и Иран, след което е изчезнал от радара някъде близо до Сирия и след това е изскочил отново над Белгородска област. Много странен маршрут за доставяне на пленени украинци. Известно е също, че този самолет играе активна роля във веригата за доставки на „Иранския експрес“.
Възниква въпрос и относно изявлението на руското министерство на отбраната, че само трима охранители са придружавали 65 украински военнопленници на борда. Това е критично нисък брой за охрана и нарушава грубо разпоредбите. Версията, че на борда е имало украински военнопленници, се руши като пясъчен замък. Защото при размените военнопленниците те не се превозват със самолети.
Но има една голяма опасност: Москва обяви, че на борда е имало 65 украински войници. Има опасения, че руските терористи в крайна сметка ще ги убият.
Вчера от публикация на Униан става ясно, че според украинските военни самолетът е летял с друг товар – ракети за системите С-300.
Украински експерти изтъкват, че на мястото на катастрофата не се виждат тела, а само отломки от фюзелажа на самолета. Всичко показва, че е имало мощна детонация – такава се вижда и на разпространени в мрежата кадри.
Според оценките мащабната експлозия е причинена от взривяването на намиращите се на борда боеприпаси.
Руският депутат Андрей Картаполов, цитиран от Ройтерс, твърди, че самолетът бил свален с 3 ракети, „които Западът е доставил на Украйна“.
Според обясненията на Москва, на борда имало 74 души заедно с екипажа. Украинският наблюдател Олександър Коваленко посочва, че според видяното, на борда не е имало толкова хора – в самолета е бил само 6-членният екипаж.
Традиционно Русия прикрива загубите си или се опитва да ги омаловажи и дори да припише негативите си на противниковата страна.
В случая със свалените самолети А-50 и Ил-22М, Москва парадоксално заяви, че те били поразени не от украинските военни, а от собствената ѝ ПВО.
Още от Свят
Украйна разработва няколко нови балистични ракети
Министърът на отбраната Рустем Умеров по-рано заяви, че към края на 2024 година или през 2025 година ще има информация за „мащабна ракетна програма“
През ноември Русия отбелязва рекордни загуби на жива сила и техника
Руската тактика вероятно ще продължи да води до големи загуби в бъдеще
Подробни планове на британски затвори изтекоха в "тъмната мрежа"
Има опасения, че ще бъдат използвани за контрабанда на наркотици и оръжия или за организиране на бягства