ЕК: Компаниите трябва да маркират съдържанието, създадено от изкуствен интелект

Става дума за инструменти като ChatGPT и Bard

Вера Йоурова

Вера Йоурова

Компаниите, използващи изкуствен интлект (ИИ) - инструменти като ChatGPT и Bard, трябва да маркират съдържанието си, за да се борят с дезинформацията, заяви заместник-председателя на Европейската комисия Вера Йоурова.

ChatGPT на OpenAI, компания подкрепена от Microsoft, се превърна в най-бързо развиващото се потребителско приложение в историята и постави началото на надпревара сред технологичните компании да пуснат на пазара продукти с генеративен ИИ.

Въпреки това има много опасения относно потенциалната злоупотреба с такива инструменти и възможността злонамерени  участници и дори правителства да ги използват, за да произвеждат много повече дезинформация от преди, съобщи Ал Джазира.

„Подписалите, които интегрират генеративен ИИ в своите услуги като Bingchat за Microsoft, Bard за Google, трябва да изградят необходимите гаранции, че тези услуги не могат да бъдат използвани от злонамерени участници за генериране на дезинформация.“ - каза Йоурова на пресконференция.

По подобен начин подписалите с услуги, които биха могли да разпространяват дезинформация, генерирана от ИИ, трябва да разполагат със системи, които маркират такова съдържание, каза тя.

Компании като Google, Microsoft и Meta Platforms, които са се присъединили към Кодекса на практиката на ЕС за справяне с дезинформацията, трябва да докладват следващия месец за предпазните мерки за ИИ, които са въвели.

Twitter, който напусна Кодекса на добрите практики през миналата седмица, беше предупреден от Йоурова да очаква повече регулаторен контрол.

„С напускането на кодекса Twitter привлече много внимание и неговите действия и спазването на законодателството на ЕС ще бъдат проверени енергично и спешно“, каза Йоурова. /БГНЕС