Българите плачат, че летният сезон ще бъде труден и кратък, курортите в Гърция - претъпкани

Хотелиерите са на ръба на оцеляването, казва Георги Щерев, председател на Съюза на хотелиерите в Златни пясъци

Летният туристически сезон се оказва труден за хотелиерите. Той ще бъде кратък и  няма да достигне нивата от предковидната 2019 година. Това обясни пред БНР Георги Щерев, председател на Българската хотелиерска и ресторантьорска организация и председател на Съюза на хотелиерите в Златни пясъци.

В началото на септември някои хотели ще затворят. Но тази седмица приключва т.нар. дупка и хотелите масово вървят към запълване. В началото добре се пълниха тези от висока категория, но имаха и добри намаления, посочи той.

Печалбата е свита и хотелиерите са на ръба на оцеляването, подчерта още Щерев.

Няма ги немците. Беше ясно, че сезонът ще  е труден. Не знам защо се правеха коментари за  много добър. Липсват около милион и половина туристи. Крайният резултат, според моите очаквания и разчети, няма да е добър. Инфлацията е сериозна. Ще бъде въпрос на оцеляване. Така не може да се поддържа персонал и да се обновява базата, за да се печелят клиенти. Войната също оказва влияние, категоричен е Щерев.

Той смята, че българската държава трябва да потърси компенсации от европейските институции. Намира също необходимост и от мерки за привличане на туристи извън активния сезон.

От Българската хотелиерска и ресторантьорска организация са предложили пакет от стимули и за вътрешния пазар, в това число и предоставянето на ваучери. 

За разлика от Щерев, който се опитва да критикува държавата, оставяйки впечатлението, че едва ли не тя е виновна за слабия летен туристически сезон, има хора от бранша, които откровено признават, че проблемът опира и до самите тях. И дават пример със съседна Гърция, която въпреки инфлацията и войната, курорти са препълнени.

Добре е българските ресторантьори и хотелиери да преосмислят цените на услугите, които предлагат. Според българските летовници храната е прекалено скъпа, престоят в хотел - също на високи цени, както и другите туристически атракции. Това се отнася до някъде и за стоките в магазини и супермаркети, което прави ваканцията на един почиващ по нашето Черноморие доста солена. В тази смисъл не е лошо да вземат пример от нашите съседи, които успяват да се справят с проблемите в туризма и знаят как да привличат туристи не само през летния туристически сезон.