Нов клип с реклама на енергиен прах за смъркане - с друга певица

Призовава "да му се насладим

Появи се нов клип с реклама на енергиен прах - този път на хип хоп изпълнителката Виктория Тодорова, която е известна с прякорa си Котенцето, предаде БНТ. След провокативно представената енергийна напитка на прах от фолкпевицата Диона експерти предупреждават, че употребата на тези продукти би могла да доведе до зависимост.

Районната прокуратура се самосезира за енергийните прахчета и започва проверка, съобщиха за БНТ от държавното обвинение. Здравният министър Галя Кондева разпореди на Регионалните здравни инспекции да извършат проверки във физически обекти, за които има информация, че може да се предлагат такива продукти. А след видеото на певицата Диона, рекламиращо "енергиен сниф", над 30 сигнала са постъпили в СЕМ.

Новият клип, който се радпространява,  рекламира друг подобен продукт.

"Това е първият сниф в света, вече може да му се насладим и в България", обяснява изпълнителката.

Според специалисти е необходимо властта да обърне внимание върху приемането на опасни или забранени вещества, тъй като по данни на Държавния департамент на САЩ зависимите у нас са 300 хил. души.

"В една голяма част от тези препарати се съдържат вещества, към които организмът би могло да създаде зависимост или толеранс, както казваме ние било то кофеин или някакви по-силни съставки. Когато става въпрос за такива послания, според мен това, което липсва в държавата е органи и комисии, които трябва да вземат някакво отношение, защото сме първата държава в света по ранна употреба, нещо което говоря от години. тоест деца на по 12, 13, 14 вече експереминират с подобни неща." - каза Желяз Турлаков, експерт по зависимости.

Инфлуенсърите и влогърите в България са извън регулациите на закона за радиото и телевизията. От СЕМ наблюдават проблема със съдържанието в интернет и имат готовност да реагират, когато се въведат такива законови промени.

"Трябва да бъде ясно разпознаваемо, когато едно съдържание е рекламирано, трябва да е ясно при какви условия, кой дава финансирането и как се рекламира това съдържание, за да не се подлъгват малки деца и уязвими групи хора. Ето сега виждаме големия проблем с рекламата на хазарта, която мигрира през инфлуенсъри и ние активно работим и с НАП в тази посока,защото по този начин достига още по-лесно при деца." - коментира Симона Велева от СЕМ.

"Докато бъде приет такъв специален закон е добре максимално да използваме действащото законодателство и мисля,че тук всеки отделен случаи трябва да се разглежда и през призмата на нелоялните търговски практики. Това една европейска директива, която е транспонирана в българското законодателство чрез закон за защита на потребителите." - заяви Габриела Руменова от "Ние потребителите".

В една трета от държавите в ЕС има конкретни критерии, по които влиятелни хора в интернет пространството да бъдат контролирани за публикуваното от тях съдържание. Често това зависи от броя последователи, икономическия аспект и броя на видеоматериалите.

"Често се следят и темите, които този човек публикува.Това биха могли да са чувствителни теми откъм съдържание. Да речем, съдържание свързано със сигурността, безопасността, свързани с различни реклами на храни, напитки, различни субстанции, както в конкретния казус." - посочи Габриела Наплатанова от СЕМ.