АЕЖ брани TELUS, но защо мълчат, за произвола на модераторите на Фейсбук - България

 Преди дни сайтът за разследваща журналистика Bird.bg публикува профилите в социалните мрежи на служители на TELUS, като се мотивира, че фирмата, модерираща съдържанието на Фейсбук за България, „заглушава общественици, изразяващи позиции по отношение на режима на Владимир Путин, а в същото време дава трибуна на тези, които подкрепят опорките на Русия“. От сайтът призоваха още служителите на TELUS -България да станат техни информатори. Фирмата, която контролира българския Фейсбук, вече обяви, че ще съди авторите на публикацията. 

Вчера пък от Асоциацията на европейските журналисти (АЕЖ) -България призоваха Bird.bg да премахне постовете си в социалните мрежи със снимки от лични профили на лица, за които се твърди, че са свързани с TELUS. АЕЖ смята, че това е форма на онлайн-тормоз. Faktor.bg предлага на своите читатели позицията на експерт по национална сигурност.

Трябва най-напред да се прекрати произволът на Телус във ФБ-България!

Михаил Найденов, експерт по национална сигурност

Във Фейсбук у нас има проблем и той е руски. Имаме руски проблем. Затова той трябва да бъде решен най-скоро.
Защо АЕЖ не вземе сега сериозно отношение за многобройните случаи на репресии от страна на модераторите на фирмата върху профилите на хора, които критикуват руската война на агресия против Украйна и руската хибридна война срещу държавата ни!? 
Модератори на българското съдържание без основание свалят постове, налагат ограничения, затварят страници. 

Без мотиви и абсолютно безнаказано

Така закриха, съвсем неоснователно и явно по нечие поръчение, страницата на Атлантическия съвет на България. 
За това АЕЖ и изтъкнати демократични медии обаче продължават дружески да си мълчат. Нищо, че вече FAZ обърна внимание на проблема.

Защо Телус оперира анонимно у нас? 

Не трябва ли да открие приемни в София и други места, с посочени имейли и преки телефони за контакт, с дадени имена и снимки на лица за контакт, за да може лично да се провеждат и срещи на засегнати потребители? Освен това трябват ясни процедури и за обжалване, като се знае и името на служителя, наложил рестрикцията, заедно с неговите писмени обяснения за това. А не анонимни модератори на фирмата да тълкуват произволно стандартите на общността и да налагат необосновани рестрикции. 

Не на последно място, за всяко неоснователно "наказание" трябва да се дължат и финансови обезщетения, а не просто само извинение и връщането на публикацията, все едно нищо не се е случило.

Мога само да поздравя Bird.bg за поетата инициатива да поставят този въпрос на общественото внимание. Казаха "А", сега е редно да кажат и "Б". Следва да изнесат информация относно тези хора, които са пряко отговорни за нарушенията.