24 Ноември, 2024

Бивш шеф на БДЖ с мрачна прогноза: Влаковете са на изчезване, хората ще се возят при все по-лоши условия

Бивш шеф на БДЖ с мрачна прогноза: Влаковете са на изчезване, хората ще се возят при все по-лоши условия

Няма план за оздравяване на железниците, казва още Християн Кръстев

Не съществува план за оздравяване на БДЖ и никой не работи по него. Няма предвидени пари за нови влакове, а БДЖ няма как да си ги купи. Това подчерта пред Bulgaria ON AIR бившият директор на БДЖ Християн Кръстев.

Потърсихме мнението му, след като преди дни главният прокурор Сотир Цацаров разпореди проверка в БДЖ, заради сигналите за некачествени ремонти. БСП от своя страна поиска освобождаването на цялото ръководство на Българските държавни железници. ГЕРБ пък отговориха, че не виждат основание за това.

Християн Кръстев обясни, че отпусканият капиталов трансфер е в рамките на 35 млн. лева, докато поръчката би била за около 350 млн. лева. Това означава с тези пари да бъдат платени влаковете за 10 години.

"Няма фирма, която би се съгласила на такова плащане. Без банкова структура зад такава сделка също няма как да стане, а БДЖ дължи пари на банковите структури", поясни бившият директор на БДЖ.

Той потвърди съмненията за корупционни схеми с обществените поръчки за Железница. 

"Прегледи или ремонти на влакове, не можах да разбера?! Знаят ли какви договори са подписали или знаят доколкото им изнася? Правим състезание с един кон, на другите фирми са им отнети лицензите за да не участват", каза още гостът в "България сутрин".

Кръстев настоя, че държавата трябва да вземе мерки - да се подобрят условията на труд и да се види как БДЖ се управлява със заплахи, уволнения и назначения на хора, които нямат общо с Железницата. Много е важно дали проверките ще излязат с реално представяне на нещата, отбеляза той. 

Запитан как ще се отрази случващото се в БДЖ на пътниците, Християн Кръстев отговори: Хората ще се возят в тези и дори в по-лоши условия. Пътническите вагони намаляват като брой, влаковете по-често ще ги виждате с един локомотив и един вагон. Под 200 броя до 6 месеца ще бъдат вагоните в експлоатация, а трябва да бъдат 570.
Сподели: