24 Ноември, 2024

Как да разрешаваме потребителски спорове​

Как да разрешаваме потребителски спорове​

БНБ публикува Наръчник със съвети и полезна информация

Българската народна банка публикува на интернет страницата си актуализиран материал "Информация за финансови продукти и услуги".

Наръчникът съдържа полезна информация за основните характеристики на предлаганите сметки, депозити, карти и кредитни продукти, която е насочена към физическите лица - потребители на различни финансови продукти и услуги.

Публикацията съдържа и специален раздел със съвети за разрешаването на потребителски спорове. В него се насочва вниманието на потребителите при възникване на спор първо да се обърнат за съдействие към обслужващата банка/финансова или платежна институция/дружество за електронни пари.

Публикувана е информация за връзка със структурните единици в съответните институции, отговорни за разглеждането на възражения на потребители.

В случай, че след отправяне на жалба до дадена институция страните не постигнат съгласие, физическите лица могат да отнесат спора до съответната помирителна комисия. Подробна информация относно действащите в България помирителни комисии в областта на финансовите услуги също може да бъде намерена в Наръчника.

Наръчник може да бъде изтеглен от интернет страницата на БНБ.

Сподели:

Полезно за шофьорите: Как да намалите горивото през зимата

Повече от съветите сигурно се знаят, но е добре да ги припомним

София изкара 171 снегорина през нощта, силният вятър събори дървета и строителни огради

Безброй боклуци по улиците от контейнерите и многото незавършени строежи

Претърсват дома на Киро Японеца