Борба с корупцията и престъпността и нуждата от квалификация на кадрите - това са най-важните два въпроса, които биха подобрили съответно бизнес климата в страната и пазарните условия. Това са посочили в анкета сред представителите на австрийския бизнес в България най-много участници в нея. Тя се провежда всяка година от Австрийското търговско представителство в България (Advantage Austria), съобщава "Дневник".
Сред трите най-важни мерки от страна на институциите, които биха подобрили бизнес климата, австрийските фирми посочват правната сигурност и намаляване на бюрокрацията. А сред тези, които биха направили България по-атрактивно място за австрийските инвестиции, добавят наличието на работна ръка и инфраструктурата.
В същото време инвеститорите са доволни от много от параметрите на средата и голяма част от тях планират разширяване на дейността си. В различна степен те планират и увеличения на заплатите, като с над 10% това ще направят 9.4%.
Проучването сред близо 100 австрийски фирми проследява общото икономическото развитие в България, като 33% от компаниите го оценяват в положителен аспект и една трета от отговорилите очакват подобрение по този показател и през 2019 г. Данните показват, че около 70% от фирмите продават над половината от продукцията си на българския пазар.
Проучването показва също така, че при повече от половината участвали фирми е имало увеличение на оборота и на поръчките към тях през изминалата година.
30% от участващите фирми биха искали да се обръща повече внимание на качеството и дълготрайността на продуктите/услугите и да не се предпочита само най-ниската цена, защото в дългосрочен план това може да се окаже дори и по-скъпо.
При повече от половината участвали фирми е имало увеличение на оборота и на поръчките към тях. Близо 60% от анкетираните компании са потвърдили, че планират да инвестират в страната през следващите 2 години.
Сред големите австрийски филиали в страната са A1, EVN, OMV, Raiffeisen, Vienna Insurance Group, Uniqa, Palfinger, Billa, Kronospan, Wienerberger, Knauf, Baumit, Gebrüder Weiss, cargo partner и други. Преобладаващо основната дейност на работещите в България австрийски фирми е свързана с търговията на австрийски продукти и извършването на услуги, а на 26% от фирмите - с производство.
През първата половина на 2018 г. вносът от Австрия към България се е увеличил спрямо 2017 г. с 3.8% на 356 млн. евро, а износът от България към Австрия е намалял с 2.4% до 253 млн. евро.
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни