Националната агенция за приходите започва лятната си контролна кампания за спазване на данъчното и осигурително законодателство по българското Черноморие, съобщиха от ведомството. Над 6000 проверки са планирани до края на сезона, като в тях ще се включат и командировани фискални инспектори от вътрешността на страната.
Ще се проверяват ресторанти, нощни заведения, магазини, атракциони, паркинги, борси и тържища, които снабдяват хотелите с храни и напитки. Под активно наблюдение вече са поставени стотици обекти по крайбрежието, казаха от НАП.
Данъчните инспектори ще прилагат способът „таен клиент“, за да хващат нарушители. Те ще правят и явни наблюдения, при които за определен период от време ще се проследяват продажбите и резултатите ще се сравняват с предходни периоди. От НАП ще използват дистанционната връзка на всеки касов апарат със сървърите на приходната агенция, за да установят рискови търговци, чиито продажби значително се различават от обичайните.
По време на кампанията ще се следи и дали сезонните работници имат договори, регистрирани в НАП, както и дали работодателите им ги осигуряват на реалното им възнаграждение.
От приходната агенция напомнят, че потребителите имат право да задържат плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Това стана възможно след промяна в Закона за ДДС (в сила от 1 януари 2024 г.), която цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.
Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play. Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: [email protected].
„Засилените проверки по морето няма да намалят бдителността на НАП по отношение на останалите търговски обекти. Целта ни е да имаме все по-добро спазване на данъчно-осигурителните правила не само по Черноморието, а и в цялата страна. Практиката ни показва, че контролни кампании допринасят за подобряване на фискалната дисциплина на търговците. Всяка година ние наблюдаваме ръст на представителите на бизнеса, които коректно спазват данъчно-осигурителното законодателство. Това ни радва, защото показва, че сме на прав път и прилаганите от нас мерки и партньорски подход са правилни.“, коментира по повод на започващата контролна кампания по Черноморието изпълнителният директор на НАП Румен Спецов.
Над 6000 проверки са планирани до края на сезона в курортите по Черноморието
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Милиардерите станали два пъти по-богати само за 10 години
Наследниците и филантропските каузи на милиардерите от поколението на бейбибумърите ще наследят приблизително 6,3 трилиона долара през следващите 15 години, смятат от UBS
Триумф за биткойна - за първи път надхвърли 100 000 долара
Високият тренд на криптовалутата бележи върхови нива след избора на Доналд Тръмп за президент на САЩ
Горанов: Не приемането на бюджет е класически пример на блокаж на правителството
Има два сценария пред този парламент - формиране на мнозинство и номинален председател на НС, смята бившият финансов министър