Председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов коментира в предаването "Плюс минус" по Нова телевизия темата за намаленията и рисковете по време на Черния петък.
"Най-често хората се оплакват, че намаленията не са реални. Често пъти само казваме какви са нарушенията и хората могат да останат с впечатление, че на пазара всички търговци нарушават правилата. Това не е точно така и не трябва да бъдем само черногледи. По наши изчисления нарушенията по време на Черния петък са около 10%, което е в рамките на приемливото. Всяка седмица, включително събота и неделя, извършваме проверки, като голяма част от тях са по сигнали. Санкционираме и глобавяме провинилите се търговци. Потребителите трябва да проверяват какъв е проблема при търговеца и дали може да го отсрани. Ако няма никакъв отговор, тогава могат да ни сигнализират чрез имейл на нашия сайт, на денонощната ни телефонна линия, на телефоните ни във всички големи градове. Информацията е напълно достъпна на сайта на КЗП", обясни Маргаритов.
По думие му, резултатите показват, че над 60% от българите знаят какво е Черен петък и очакват тази кампания. "Факт е, че не всички българи знаят датата на Черния петък, защото в САЩ тя е свързана с Деня на благодарността. В последните години се забелязва една тенденция търговците, особено занимаващите се с онлайн продажби, да започват кампанията за Черния петък по-рано, даже от края на месец октомври, и да удължават нейния срок до началото на декември. Така е не само в България. Това е световна тенденция", посочи председателят на КЗП.
Има тенденция търговците да започват кампанията по-рано
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг