Търсенето на подходящо място за новия завод на Фолкваген навлиза във финалната фаза, информира германската осведомителна агенция ДПА и съобщава, че България и Турция са в шортлистата за новата фабрика на автомобилния гигант. От това следва, че още не е взето окончателно решение, пише още ДПА и добавя, че на заседанието си след Великден Надзорният съвет на концерна със сигурност ще обсъди темата.
Още няма окончателно решение
Добре информирани източници твърдят, че засега няма ясен фаворит, а от самия концерн не направиха изявление по въпроса. Знае се обаче, че става дума за инвестиция в размер на над 1 милиард евро.
Плановете на Фолксваген за изграждане на нова фабрика в чужбина вече предизвикаха смут в Съвета на работниците и служителите на концерна. Синдикалистите смятат, че вместо да се строи нов завод, трябва просто да се преоборудват вече налични мощности. По всяка вероятност окончателното решение ще бъде взето на заседание на Надзорния съвет през ноември.
Българите таят особено големи надежди, че Фолксваген ще избере именно тяхната страна за гигантската си инвестиция, пише по-нататък ДПА и припомня, че в деня преди визитата на германския президент Франк-Валтер Щайнмайер в България, работна група на концерна е посетила немскоезична детска градина в столицата София. Подобни учебни заведения също влизат в списъка с изисквания на концерна, който очевидно не иска да остави нищо на случайността при избора на място за изграждане на новата си производствена мощност, коментира ДПА.
Още в средата на ноември Фолксваген обяви, че през следващите пет години ще увеличи инвестициите си в електромобилност, автономно шофиране и дигитализиране до почти 44 милиарда евро, като 30 милиарда ще бъдат вложени само в електромобилност. Обявено бе също така, че производството на Skoda Karoq и Seat Ateca ще бъде преместено в нова производствена мощност, за която се търси място в Източна Европа. Замислено е новият завод да облекчи производството на Skoda. Още миналата година директорът на дъщерната фирма Бернард Майер заяви, че капацитетите на заводите на Skoda в Европа са изцяло запълнени.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг