Пир по време на чума.
Това написа на личната си страница във Фейсбук евродепутатът Ангел Джамбазки по повод новината, че Съветът на ЕС е приел промените в пакет "Мобилност". Ето какво още коментира Джамбазки:
"Така се получава ситуацията с пакет Мобилност 1. Съветът на ЕС е приел пакета Мобилност, така както искаха лобистите на синдикатите в Германия, Франция и Белгия. Камионът да се връща на всеки 8 седмици, шофьорът на 3-4, а 45 часовата почивка да не се ползва извън кабината.
Лицемерие, това е думата, която мога да използвам сега. Знам и други, по-силни, но тогава ще изляза от сферата на добрия тон. Всъщност, лицемерие е слаба дума. Говорим за безобразна наглост. Защото дори в момента по пътищата на Западна Европа се движат и се срещат само български, румънски, полски, унгарски, литовски, латвийски и прочее източни камиони. Останалите са се изпокрили.
Български камиони возят маските, спринцовките, лекарствата, медицинските консумативи от Белгия до Франция. Да, до Франция. Български камиони снабдяват хранителните магазини в цяла Западна Европа. И им доставят така търсената тоалетна хартия.
Още повече, живият живот показа пълната несъстоятелност на пакета Мобилност. Сега водачите в цяла Западна Европа са задължени да почиват САМО и ЕДИНСТВЕНО в кабината. А при ситуацията на масово затворени граници, спрени полети и забрани за влизане и излизане от редица държави, връщането на водачите в България е на практика абсолютно невъзможно. Днес, когато Светът е изправен пред предизвикателството от заболяването, същите тези държави, които днес са подкрепили този опит за грабеж на бизнеса на превозвачите от периферните страни, не само че не спазват тези правила, ами и потъпкват собствените си предложения.
• Днес водачите може да карат повече от 9 часа. Особено ако попаднат в конвоя, тогава време не се отчита и може да се окаже, че водачът е зад волана повече от 12 часа. Лицемерие.
• Дневните, седмичните и всякакъв вид почивки се ползват само и единствено в кабината. Ако шофьор си позволи да спре на бензиностанция или паркинг, се оказва, че всичко е затворено, дори тоалетната. Защо сега трябва да спят по кабините, а утре не? Лицемерие.
• Никакво връщане на водача днес, нали така! Карантина в кабината и обратно на волана, защото днес Франция, Италия, Германия и Белгия се нуждаят от маски, предпазни облекла, респиратори, храни. Всичко това возим ние, от периферните страни, защото Вас ви е страх дори да припарите до камиона. Лицемерие.
Надявах се здравият разум да надделее. Но уви. Вие отново си играете мръсните игрички за наша сметка. Но няма да стане.
Чудя се, какво ще стане ако ние точно сега, когато най-много се нуждаете от нашите превозвачи, спрем камионите и се приберем по страните си? Изкараме карантинния период и после си починем седмица или две. Вие заслужавате да го направим, но за разлика от Вас ние не сме лицемери и няма да заложим Вашите животи, заради Вашите мръсни синдикални лобистки игри.
Утре, когато всичко приключи, ще водим тази битка, но да си знаете от сега, че вие сте от страната на загубилите".
Ангел Джамбазки
Утре, когато всичко приключи, ще водим тази битка, написа евродепутатът
Фактор Фактор
Още от Общество
Проф. Румяна Дечева: Има секции с избирателна активност по-висока, отколкото във времената на режима преди 1989 г.
Имаме много повече въпроси за изборите от онова, което КС може да разглежда, заяви експертът по изборни въпроси
Кънчо Стойчев: Борисов е най-подготвен, но в политиката има една граница - трябва да станеш от масата
Голяма част от работещите са назначени в общините. Тези хора са платен електорат, заяви социологът
Деян Кюранов: След пазарлъците за председател на НС ще се видят истинските намерения за правителство
Искат ново президентско служебно правителство и така до амина, заяви Кюранов