22 Декември, 2025

Един пилот и един самолет в жертва пред олтара на корупцията

Един пилот и един самолет в жертва пред олтара на корупцията

Авторът

Във въздуха „показухи“ не минават и само смелост не е достатъчна

Владимир Миленски

През юни 2018 година правихме същата сметка за двама загинали български военни пилоти, тогава на хеликоптер. И тогава ушите и на министерството и на ВВС бяха пълни с ушна корупционна кал. Тогава същият министър Каракачанов каза, че падналият хеликоптер е минал през ремонт, а пилотите са били много опитни – разбирайте, техниката е изправна, пилотите са „асове“.

Само дето пилотите ни загинаха, а машината изгоря.

Когато загине български войн – бил той пилот, моряк или пехотинец, всяко българско семейство губи свой син. Затова е задължително да се вгледаме във фактите и да намерим причината за тази загуба, за да не я повтаряме.

За цялата си 25-годишна кариера майор Валентин Терзиев е налетял всичко 709 часа! Да повторим: за 25 летателни години, на различни самолети, е

успял да натрупа едва 709 часа

Стандартите за военни пилоти предполагат това да се постига за 4 години, но за българския пилот са били нужни цели 25 години! Това прави по-малко от 30 часа на година при стандарт поне 180. Да, той беше един от най-добрите, но сравнен с масата останали, които летят едва по три, пет или десет часа на година. А някои и още по-малко – 1 час – колкото да вземат пилотска добавка към заплатата. Това, последното пък се нарича

институционализирана корупция

Законово уредена небоеспособност.

Цинично е да наричаме тези наши пилоти „въздушни асове“, защото тях не можем да излъжем – заставайки до колегите си от съюзните ни армии, те не се чувстват комфортно със своите трийсетина часа на година и 709 – към края на летателната си кариера. А и пилотите не си правят илюзии по отношение на собствената подготовка, защото във въздуха го усещат, а за грешки плащат със живота си. За разлика от всички, които ходим по земята и обикновено имаме право на „втори опит“. Така че, това „ас“, пилотите знаят, че не е вярно. Излиза, че ако го казваме, то е или за да лъжем гузната си съвест, или за да излъжем обществото и да се оневиним за многогодишния провал на ръководството и мениджмънта на отбраната и въоръжените сили, за „дупките“ в бойната им подготовка – тази дежурна жертва на корупцията в управлението на отбраната.

Защото е “дежурна” ли? Ами, защото е най-лесно да се скрие измамата – никой не си дава ясна сметка колко недостатъчно тренира и стреля нашата армия. Просто защото още няма война. А на ученията се устройва

ден за показен „театър“

от който никой нищо не разбира. Ако и министърът лично постреля урбулешката с някоя картечница, за да поласкае с патриотична съпричастност войската, мнозина в обществото лесно се подвеждат… Докато не падне самолет и не загине пилот. Защото във въздуха „показухи“ не минават и само смелост не е достатъчна. Трябват ежедневни тренировки. Трябва да се лети.

Разследването най-вероятно ще стигне до извода, че всички нормативни документи са спазени, от което ще излезе, че сме направили норма пилотите ни да загиват в мирно време.

Дори в нормативната база сме един отворен “учебник по корупция”.

А майор Терзиев е поредната жертва, която убихме пред олтара на корупцията в нашата държава. Кой ще бъде следващият?

Сподели:

Коментари (0)

"Да продаде Украйна" на Путин – не просто гаф на Тръмп, а дипломация в криза 

"Да продаде Украйна" на Путин – не просто гаф на Тръмп, а дипломация в криза 

Тръмп се опитва да "отмени" целия напредък на дипломацията от последните няколкостотин години, връщайки се към споразуменията, основани на лични пазарлъци, към „частната дипломация“

САЩ са пред голяма опасност...

САЩ са пред голяма опасност...

Тръмп е всичкото онова, което САЩ някога не бяха и срещу което САЩ се бореха с всички възможни средства...

Американската омраза към Европа не е нищо ново

Американската омраза към Европа не е нищо ново

За да разбираме „днес“, първо трябва да разберем „вчера“ – каква беше тайната операция на САЩ за убиване на еврото