12 Август, 2026

Една-две бири на ден за здраво сърце

Отбелязваме Международния ден на пенливата напитка

Днес отбелязваме Международния ден на бирата. България се нарежда на 11 място по потребление на пиво в света - по 75 литра и половина на глава от населението. Най-запалените любители на бира са между 30 и 39 години, а мъжете традиционно пият по-често от жените. 

Пиенето на една или две халби бира на ден може да понижи риска от инсулт или сърдечносъдови заболявания, тъй като забавя намаляването на "добрия" холестерол, пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на резултатите от американско изследване.

За целите му специалисти от университета на Пенсилвания са анализирали данни за консумацията на алкохол сред 80 000 здрави китайци, наблюдавани в продължение на шест години.

Изследователите са установили, че с течение на времето нивата на "добрия" холестерол намаляват, но умерената употреба на алкохол, и в частност на бира, забавя този процес. Предпочитанието към по-твърди напитки не е оказало същото благоприятно въздействие. Ефектът от виното не е бил достатъчно добре проучен.

Умерена консумация се равнява на две халби бира дневно за мъжете и на една за жените.

Липопротеинът с висока плътност (HDL), известен като "добър" холестерол, има свойството да подпомага отстраняването на плаките на "лошия" холестерол (LDL - липопротеин с ниска плътност) от артериите, като по този начин понижава риска от развитие на сърдечносъдови проблеми.

Ниските нива на "добрия" холестерол са свързани с опасност от болести на сърцето като инсулт и инфаркт, напомнят експертите.

Имайте предвид обаче, че консумацията само на една-две бири дневно увеличава с една четвърт риска от рак на простатата, установиха австралийски учени, цитирани от в. "Дейли експрес".

Досега специалистите сочеха алкохола като рисков фактор за рака на гърдата и за седем вида рак на храносмилателната система. Беше установено също, че всякакъв вид алкохол може да увеличи риска от рак на кожата, на панкреаса и на простатата. Сега учените от университета в щата Виктория констатираха, че дори и малки количества консумиран алкохол, като 1-2 бири дневно, са свързани с много висок риск от рак на простатата.

Учените анализирали резултатите от 340 предишни изследвания, като при 27 от тях била явна връзката между алкохолната консумация и развиването на раково заболяване на простатната жлеза.

Ракът на простатата е най-често диагностицираното раково заболяване при мъжете в Канада, Австралия и Великобритания и е петата по смъртност ракова болест при представителите на силния пол на глобално ниво.

Бирата укрепва и костите поради високия си дял на силиций. Освен това бирата е особено полезна за здравето на бъбреците и намалява риска от камъни. Същевременно засилва здравето на мозъка, а и съдържа витамини В6, В12 и фолиева киселина.

При приготвянето на месо е добре предварително да го мариновате в бира, защото португалско изследване показва, че това намалява канцерогенните вещества с до 70%.

Пенливата напитка също така понижава кръвното налягане и предотвратява развитието на диабет. За това поне веднъж на ден се отпуснете и се насладете на една бира.


 
Сподели:
Лекари от Александровската болница отстраниха 27-килограмов тумор от корема на пациентка

Лекари от Александровската болница отстраниха 27-килограмов тумор от корема на пациентка

Въпреки сложната интервенция и срастванията с околни структури и органи, следоперативният период протича без усложнения и пациентката е изписана в добро общо състояние, допълват от болницата

Динята е полезна в горещините, но някои хора трябва да внимават с консумацията ѝ

Динята е полезна в горещините, но някои хора трябва да внимават с консумацията ѝ

Може да бъде включена в диетата на диабетици и хора с преддиабет в подходящи дози, хората с бъбречно заболяване или раздразнени черва трябва да ограничат приема ѝ

Проф. Ива Христова посочи кои са най-честите инфекции, от които да се предпазваме

Проф. Ива Христова посочи кои са най-честите инфекции, от които да се предпазваме

По нейните думи вероятно и западнонилската треска вече е в България, но засега няма регистрирани случаи

Коментари (0)