Магистрала "Струма" продължава да се строи с пари от държавния бюджет. Това съобщи служебният министър на регионалното развитие Спас Попниколов, който е взел обекта под лично наблюдение и е един от основните му приоритети в работата.
Причината е, че Европейската комисия няма да одобри финансирането на обекта, докато не се намери решение за преминаването през Креснеското дефиле, стана ясно от обясненията му.
Миналата сряда в Брюксел беше докладван напредъка по проекта, който изостава драматично и има риск българските данъкоплатци да връщат милиони.
На 23 февруари ще бъдат отворени офертите от конкурса за преминаването през Креснеското дефиле и след това ще се вземе решение за изготвяне на Доклад за оценка на въздействието на околната среда, каза Попниколов.
Той съобщи, че има забавяне и в работата на строителя на отсечката между Благоевград и Крупник (лот 3.1). Този обект се изпълнява от обединение "АМ Струма 3.1" с водещ партньор благоевградската фирма "Агромах". Договорът с тях беше подписан още в края на 2015 г., но до момента те не са започнали работа на терен.
На 9 февруари трябваше да представят работния график, но закъсняват. Поеха ангажимент това да се случи до началото на март, каза Попниколов.
Той съобщи, че е разпоредил на новия шеф на пътната агенция Пирин Пенчев до края на март да има избран изпълнител на тунел "Железница". Офертите на кандидатите бяха отворени още през август 2016 г., но от тогава комисията не е публикувала още протокола от работата си. От профила на купувача става ясно, че на практика тя въобще не е работила.
Така на "Струма" единствено се работи по изграждането на 24-километровата отсечка между Кресна и Сандански от консорциум "Струма – Лот 3.3", в което влизат "ГБС Инфраструктурно строителство" АД, "Пътстрой-92" АД, "Главболгарстрой" АД и "Геострой" АД.
Към момента все още няма яснота ще се затварят ли тунели и мостове. Междуведомствената работна група трябва да излезе с решение по този въпрос до 6 март. Експертите трябва да дадат становище и какви спешни мерки трябва да бъдат предприети за обезопасяването на 16-те опасни тунела.
До края на февруари ще бъдат запълнени най-опасните дупки след тежката зима, а през март ще започне изкърпването им, каза Попниколов.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг